Problemen met aan de teugel en tempo.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naimz

Problemen met aan de teugel en tempo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:11

Zodra m'n verzorgpony nagefelijk loopt, gaat hij steeds langzamer lopen.. En als je hem weer aanspoort gooit hij zn hoofd weer in de lucht..

Iemand enig idee hoe ik hem én kan laten doorrijden én dat hij naar beneden blijft lopen?

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:39

Misschien als je vooruit rijdt heel ff wat meer druk op de teugels houden en daarna weer ontspannen. als ie dan weer omhoog komt gewoon ff doorvragen op dat hogere tempo dat je rijdt. kweet niet of het helpt maar je kunt het proberen. Veel suc6!

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:42

josiej schreef:
Misschien als je vooruit rijdt heel ff wat meer druk op de teugels houden en daarna weer ontspannen. als ie dan weer omhoog komt gewoon ff doorvragen op dat hogere tempo dat je rijdt. kweet niet of het helpt maar je kunt het proberen. Veel suc6!

Hmm.. Dat probeer ik meestal wel, en dan op de volte.. Maar helpt meestal niet heel veel. Maar toch bedankt.

Qeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:50

Heel veel overgangen rijden.. Tenminste hielp bij mij .. Succes!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:46

les nemen

Pareltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:53

hayhay,
jah ik had het ook met mijne,
maar toen ik les nam adviseerde ze me een elastiek (hij kán omhoog met z'n hoofd, want het is elastiek. maar voor hem is het makkenlijker om toe te geven, en aan de teugel te gaan), dat was bij mij handig in het begin en later steeds vaker zonder gaan rijden, en dan komt het vanzelf. maar mischien vraag je hem ook niet op een goede manier. maar alleen een elastiek gebruiken als je weet hoe je ermee om moet gaan!
en over z'n tempo, niet een uur lang blijven drijven, maar gewoon steeds een tikje op zn kont (en dan is het snel over), maar wel iedere keer laten doorlopen want de ene keer niet en de andere keer wel, weet hij het ook niet meer. want als je blijft drijven, gaat hij je benen steeds meer negeren.

nouw succes!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:26

Met je been naar voren naar je hand toedrijven. Zo te horen loopt je paard niet actief nageeflijk. Belangrijker is het tempo, je paard moet goed voorwaarts en actief zijn. Daarna is pas het nageven in dit geval denk ik van belang.

Als je paard terugkomt in tempo zodra hij nageeflijk wordt, lijkt mij dat je je paard niet van achteren uit naar de hand toedrijft. Of je paard nu snel is of langzaam, been geven en een voorwaarts paard is belangrijk. Zorg ook dat je hem vanaf t eerste moment dat ie terugkomt in tempo bij bent met je beenhulpen. Niet pas als ie al bijna stil is gevallen. En verder vooral veel tempowisselingen en voltes rijden, heel cliche maar dat is altijd goed voor een paard..

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:37

Kijk even in de FAQ. Hier zijn al diverse topics over.
Daarom slotje.