4-jarige paard houdt niet van alleen rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

versailles

4-jarige paard houdt niet van alleen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:44

Kan iemand mij helpen of tips geven!
Het gaat om een vierjarig paard die is nu zo goed als ingereden.

Eerst in de zomer ging het nog wel dat alleen rijden maar nu! elke keer als ik haar pak uit haar boks dan voelt ze gewoon of ik alleen ga rijden of met z'n tweeen. ze gaat rond huppelen als we alleen gaan rijden gaan we met z'n vieren gaan rijden (2 paarden 2 Mensen) dan staat ze bijna te slapen. ben ik dan aan gekomen in de binnenbakdan gaat ze hard lopen met instappen terwijl ze normaal erg terug is. al ga ik dan draven dan moet ik op een volte van 5 meter al wil ik er niet afvallen. want dan gaat ze vreselijk raar bokken. en dan denk nou dan galopeer
ik snel nadat ik een paard rondjes gedraaft hebt. maar dan gaat ze in galop bokken terwijl ze dat normaal nooit doet.

Kan iemand me alstjeblieft helpen ik weet me geen raad!!!!

moniek_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:50

misschien heeft ze gewoon een dip. anders zou ik gewoon een longeerlijn pakken en haar een paar rondjes laten galopperen en draven dan word ze wat moe en ziet ze misschien ook in dat het niet veel nut heeft om zichzelf aan te stellen.

versailles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:03

dat heb ik ook al geprobeerd maar in dit paardje zit heel wat bloed. je misschien dat ze in een dip zit ja nou ik hoop het en dat het niet permanent is.

Nou hartstikke bedankt voor de tip!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:54

misschien gaat ze wel gewoon puberen...
Probeer zelf wat minder gestresst te doen misschien dat dat helpt

Heleen1988

Re: 4-jarige paard houdt niet van alleen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:26

Waarschijnlijk voelt jou paard aan jou dat je zenuwachtig bent (omdat jij van te voren weet of je alleen gaat rijden of niet) Probeer zelf om heel relaxt te zijn, als je opstapt laat je je paard eerst rustig stil staan --> jij gaat int zadel zitten en ontspant eerst jezelf helemaal, pas dan ga je rijden.
Dit gaat wel over, misschien is ze je gewoon aan het uitproberen. echt volhouden dus!!!!! Laat maar weten dat jij de baas bent!

Succes ermee!!

versailles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 15:49

hatelijk bedankt voor de tips!!!!!!