Hoofd stil houden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Hoofd stil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:10

Heey,

Ik had een vraagje...
Hoe zorg je dat je paard het hoofd stil houdt als het aan de teugel loopt? Als ik vraag, gaat ze naar beneden, weer omhoog, dan vraag ik weer, dan gaat ze weer naar beneden, en weer omhoog en de hele tijd zo door....
Hoe zorg ik dus dat ze de hele tijd naar beneden blijft lopen zonder elke keer omhoog te gaan? Ik ontspan wel gewoon als ze naar beneden loopt enz.

En hoe doen jullie dat met overgangen? Hoe hou je ze dan naar beneden als je een overgang maakt? Want dan hebben ze vaak de neiging om meteen weer omhoog te gaan...

Groetjes, [***]

Mexx93

Re: Hoofd stil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:16

Hey,

wanneer je pony haar hoofd omhoog doet, goed contact houden met de teugels en weer wat kleine trekjes aan het bit geven. behandel het bit wel net zo zacht als je een gewond vogeltje aanraakt

succes

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:50

ga eens werken met de achterhand, je paard wil wel aan de teugel, maar dat is niet een questie van voren even kneepjes geven. als de ahcterhand van een paard er niet onder is, kan het niet aan de teugel lopen, loopt het dan wel aan de teugel, dan is het niet goed en verpest je eigenlijk je paard. ga eens op een grote volte rijden, stelling naar binnen en overgangen, dus stap draf galop, weer stappen een keer halthouden en weer in draf.... de volgende oefening is schijnovergangen door heel de bak heen, dus niet steeds op dezelfde zijde. schijnovergangen zijn dus dat je draaft en dan net niet terug naar de stap gaat. wanneer je dat een paar weken goed getraint hebt. ga je je paard eens longeren met bijzetteugels, zodat het paard leert... lekker rond over zijn rug te gaan lopen, vervolgnes ga je weer aan te teugel rijden en denk aan die achterhand.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:52

Okee bedankt;)

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:01

Daar is niks meer aan toe te voegen Hollybolly Ik wilde ook ongeveer hetzelfde reageren. Groetjessss