Sinds ik weer kan rijden met m'n pony ( kon eerst niet i.v.m sneeuw ) is hij erg gespannen. Eerst liep hij van ontspanning uit zichzelf aan de teugel met z'n achterhand er ook nog mooi onder. Het is af en toe zo erg dat als we langs bepaalde punten in de bak rijden ( de wegkant ) dat hij z'n hoofd zo hoog mogelijk wilt doen en wegspurten. Ik zet hem dan op de volte, maar dat helpt altijd maar even. Hij is altijd al erg schrikkerig geweest, maar nu vind ik het toch wel heftig worden en ik zelf kan ook niet meer lekker ontspannen rijden omdat ik laatst vrij hard gevallen was toen m'n pony wegspurtje ( resultaat: al 3 dagen een zere kont ) Maar dan zit je dus niet helemaal relaxt in het zadel.
Maar wat kan ik doen tegen dat hij zo gespannen is ? Zelf probeer ik rustig te blijven als hij weer schrikt, maar dat lukt lang niet altijd. Dus heeft iemand nog tips voor mij om rustiger te blijven ( ik denk dan vaak straks val ik eraf of spurt hij weer weg )
Alvast bedankt
-x- Marijke en Romeo
Dan gaat hij al wat ontspannen voordat je er op gaat. En idd, gewoon op de normale manier rijden. Misschien met een wat langer teugeltje beginnen en hem dus niet gelijk kort trekken...succes!!
Ik probeerde de hele tijd te denken, ik vertrouw je er gebeurt niks. Wat af en toe wel moeilijk was. Wel heel erg bedankt voor de tips.
), maar 9 kansen op de 10 wanneer je eraf valt (ik toch), en dan zeker van een pony, gebeurt er (als de pony niet op je trapt) toch niet zo veel, of je moest natuurlyk juist verkeerd vallen, maar ik bedoel, normaal gezien, als je een tok ophebt, en je bent niet aan het springen ..