Zoals sommigen van jullie wel zullen weten, moest ik Brando verkopen omdat hij te sterk voor me was. Had altijd maar last van mijn schouders. Het was gelukkig nog net niet chronisch. Ik had zo'n pijn als ik te gespannen had gezeten. Dat was meestal wanneer Brando erg sterk was geweest. Dan ga ik me dus spannen en zet ik mijn armen, nouja, eigelijk schouders, helemaal vast.
Gisteren had ik priveles. Het ging eigelijk heel goed, maar vandaag dus een heel stuk minder... Ik heb weer onzettend last van mijn rechterschouder. Heb dus vandaag ook niet kunnen rijden door die pijn. Gisteren was Once soms wat sterk geweest en pakte ze de rechterkant vast. Maar dat gebeurde eigelijk niet veel. Wel weet ik dat ik dus helemaal fout heb gezeten. Veel te gespannen. Op geen enkel paard kan ik me meer goed ontspannen. En als daarbij komt dat het paard zich ook nog wat sterk maakt, krijg ik dus meteen die rotpijn weer terug. Wat kan ik doen om weer helemaal ontspannen te zitten? Om van die rotpijn af te komen? Zo is het namelijk niet leuk meer. Dan kan ik net zo goed gaan stoppen...

Dus heeft iemand een goede oplossing? Graag meer ideeen dan alleen zitles. Het moet iets zijn wat altijd helpt. Ik merk nu gewoon dat ik mijn rechterschouder helemaal niet kan ontspannen... Ik hoop dat iemand me kan helpen!