oefeningen om concentratie van paard te verbeteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

oefeningen om concentratie van paard te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:55

wie weet er oefeningen om de concentratie te verbeteren van het paard? de laatste tijd is mn paard meer afgeleid dan normaal (komt misschien deels door het weer, maar hij moet wel gaan opletten). van veel overgangen kort op elkaar wordt hij alleen maar heet, en word het dus eigenlijk niet beter.
bij de paarden drogist zag ik dat ze concentratieverhogende goedjes verkopen, maar in hoe verre werkt dit?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:57

veel figuren rijden
Bij elke letter afwenden, of een figuur of wat dan ook.
En balkjes neerleggen, vaak daarlangs lopen, dan er ineens weer overheen etc

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:45

Toch die overgangen blijven rijden. Niet alleen vooruit, ook terug naar stap of stukjes verzamelen.
Ik denk dat concentratieverhogende druppeltjes niet veel helpen, ik zou het werk gewoon goed afwisselend houden.
Veel wendingen en figuren rijden.

_Dunja_

Re: oefeningen om concentratie van paard te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:56

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:16

geen druppels joh dat kan je zelf wel oplossen. misschien kan je het volgende proberen:
uit de hoek schoudervoor tot het midden. dan halve volte halve baan. over de middenlijnterug naar de korte zijde dan weer halve volte halve baan de andere kant op en dan weer schoudervoor. Dat zijn oefeningen waar je je kop bij moet houden. wees concequent!!! ze mag niet gaan poedersuiker!!! daar magje haar best op straffen

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 17:45

idd aan het werk houden leek mij ook het best, maar het is een beetje een apart paard die snel boos en geirriteerd wordt... fijn he zal dat 3-jarige topic eens bekijken. dank jullie wel iig!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 02:06

Misschien dat je iets hebt aan het bijvoeren van Maxh. http://www.maxh.nl/hippo/
Ik kan nog niet zeggen of het werkt, want ik voer het nu pas een week. Maar volgens de site zou het voor jou paard misschien wel goed zijn??

ancksunamun

Re: oefeningen om concentratie van paard te verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:51

Mijn paard is ook snel afgeleid als er veel mensen rond de bak lopen ofzo. En de ene dag meer als de andere. Ik probeer hem dan gewoon goed attent te houden. Als hij weer gaat lopen rondkijken en niet op mij let, zeg k 'hey, let op mij!' en als hij dan niet reageert geef k een tikje op zn schouder. Meestal brengt dat weer zijn aandacht terug naar mij.

Dautsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:53

Ik heb dat probleem dus ook met mijn Fries. En bij mij helpt het als ik haar probeer voor te zijn. Dus zodra dr oortjes nog maar richting iets anders gaan gewoon hup op de volte of zodra ze sneller wil ovegang naar langzamere gang en als ze dan daar is juist weer sneller gaan. Gewoon proberen veel variatie aan te brengen en gewoon stug doorgaan....niet opgeven probeer ik ook niet te doen :-D

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:08

mijn paard heeft ook veel last van concentratie problemen, maar hij is ook erg druk van zich zelf en kijkerig. dat zit gewoon in zijn karakter, daarom ben ik hem een suplement bij gaan voeren om zijn innerlijke rust te verbeteren, sinds ik hem dit voer merk ik veel verschil hij kan zich beter concentreren en is hij veel rustiger van zich zelf zonder dat hij suf is, hij is juist heel fanatiek en ik kan nu veel beter met hem werken.

maar ik wil niet zeggen dat dit altijd de oplossing is. daarvoor moet je goed kijken naar waar het vandaan komt, is het het karakter of verveeld hij zich of iets dergelijks.

veel overgangen, schakelen, schijnovergangen en wacht oefeningen zijn heel erg goed voor de concentratie en veel figuren.