Hoe hou je je been op z'n plaats als je drijft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Hoe hou je je been op z'n plaats als je drijft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:22

Hoe hou je je been op zn plaats als je drijft?
Ik heb altijd de neiging om me hak omhoog te doen...

Groetjes

(ik weet btw niet of het hier goed staat)
Laatst bijgewerkt door Oscar op 07-01-06 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:24

Sorry maar ik denk dat je je titel beter kan aanpassen nogal onduidelijk. En verder kan ik je helaas niet helpen. Misschien overleggen met je instructeur

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:00

Ik heb je titel wat duidelijker gemaakt.
Met alleen "hoe?" komen we helaas niet zo ver

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:38

Hoe je hem op z'n plaats houd.. ik denk dat dat een kwestie is van oefenen oefenen oefenen..

maximee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:48

Oefenen idd, misschien je beugels iets korter doen.. dat wil ook nog wel is helpen om je hakken beter te kunnen uitdrukken.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:21

Hoi,

gewoon oefenen, oefenen en oefenen! En onthoudt aansporen doe je met je kuit en niet met je hak!!! Concentreer je elke keer dat je aanspoort erop dat je je hak netjes uit blijft drukken. Succes!!!

pressentJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:24

Delphi schreef:
Hoi,

gewoon oefenen, oefenen en oefenen! En onthoudt aansporen doe je met je kuit en niet met je hak!!! Concentreer je elke keer dat je aanspoort erop dat je je hak netjes uit blijft drukken. Succes!!!

mee eens gewoon veel oefenen en het gaat vanzelf een keer beter

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:27

zoals dephi schreef, aandrijven moet met je kuit.. Als je altijd met je hak moet aandrijven is je paard niet voor het been..
Been lang maken, ga anders zonder beugels oefenen en dan aandrijfen, dan voel je het extra goed als je je been optrekt.

Kaia

Re: Hoe hou je je been op z'n plaats als je drijft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:36

Let er eerst goed op dat je been wel op de juiste plek ligt!

Wat is het probleem dat je je hak optrekt? Gewoon gewenning ..of kan je er anders niet bij (wat bij mij soms echt het geval is).

Ik deed het ook altijd hoor mijn hak optrekken. Maar ik heb het opgelost door mijn hele beenligging te veranderen. Misschien dat dat helpt!
Mijn beugels iets langer... en dan goed op de bal van mijn voet drukken ipv op je hak (en je dus je enkels) te leunen. Op dat moment gaat je onderbeen iets terug en steekt je kuit zowiezo niet echt af. Want ik had ook het probleem dat op het moment ik mijn hakken uitdruk dat ik niet meer met mijn kuiten aan kon sporen.
Als je dan goed op de bal van je voet blijft drukken is het waarschijnlijk makkelijker om zo te blijven zitten, want je draait automatisch je kuiten tegen je paard, waardoor je alleen maar hoeft aan te drukken!

Ik hoop dat je er iets mee kan!

Veel succes ermee!

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:17

Door met je kuiten aan het werk te gaan

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:20

Ik probeer het met mn kuiten , maar mn hak heeft meer effect... Of druk ik niet hard genoeg?

Kaia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:29

Charlotjuuh schreef:
Ik probeer het met mn kuiten , maar mn hak heeft meer effect... Of druk ik niet hard genoeg?

Tja...dat is inderdaad omdat je met je hakken nu eemaal harder inwerkt.

Toch proberen om je kuiten te gebruiken. Misschien is je paardje het ook niet gewend..dus proberen met de kuit been te geven (ik duid het vaak aan als knijpen ipv drukken) reageert hij niet..dan je ff duidelijk zijn om vervolgens weer met je kuit te proberen.

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:31

meestal is met je kuiten goed leren ryden wel een beetje 'pijnlijk'ik had er veel spiepyn aan over gehouden en als ik 'geen zin heb' rij ik ook gewoon met mijn hakken maar kuiten is altijd netter...

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:51

Haha, meid, ik oefen hier al minstens een paar maanden mee op verschillende manieren.
Bij mij heeft zonder beugels rijden het meest effect, waarom? Geen idee eigenlijk. Wel is dit ff lastig met draven en/of galop, omdat doorzitten niet altijd even fijn is voor 't paardje (aangezien ik 't niet echt fantastich kan, erg he?).
En verder is de 'wilskracht' ook heel belangrijk .