foute beweging bij springen met mijn paard hoe oplossen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celineceline

foute beweging bij springen met mijn paard hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 22:34

[Het is al een hele poos geleden dat ik nog gesprongen heb,
maar ik ben nu al een week weer aan het trainen en ik had vandaag les
maaar men lesgever zei me dat ik hem stoor in de mond

ik weet dat ik hem dan over de sprong teugellengte moet geven en ik doe echt wel mijn best... maar het wil niet lukken en zondag heb ik wedstrijd wat moet ik nu doen om hem zo weinig mogelijk te storen??? HELP!!!!

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:40

Pak een pluk manen vast(ongeveer op de helft van de hals of verder) als je pony af zet, dan moet je je handen wel mee naar voren doen.

Veel succes met je wedstrijd.

celineceline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 22:50

Ja danku, maar wat moet ik dan doen als er dotjes in het haar zijn
ik kan mij toch moeilijk vasthouden aan een dotje...

en als ik er geen dotjes in zou maken zou het ook een probleem veroorzaken
zijn vorige eigenaar heeft al zijn haar afgedaan daardoor is het amper 3 cm lang...

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:20

Meestal doe ik met springen geen vlechtjes, dat is ook nergens voor nodig.

Dan zul je je moeten aanwennen om elke keer voor de hindernis er aan te denken dat je je handen mee naar voren moet doen.

Miss_DJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:29

Je moet proberen om je handen dan anders gewoon ver naar voren te zetten en goed meegaan.En als dat niet lukt moet je gewoon langzaam aan je teugels eerst lang te laten en dan steeds iets korter en als je je teugels dan korter maakt.je handen ook wat naar voren te doen.Veel succes!

123468086

Re: foute beweging bij springen met mijn paard hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:44

Neem je voor om een bepaald punt op de hals aanteraken, zodat je handen meegeven. Let op dat je niet bij neerkomst niet ineens aan de teugels trekt.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 02:09

Om te oefenen: een knoop in de teugels leggen en het uiteinde van de teugels vastmaken aan het ringetje van je zadel (gesp openmaken en dan door het ringetje halen en weer de gesp sluiten).
Dan je paard naar de hindernis sturen en voor de hindernis je handen op je rug doen. Zeer goed voor je balans! En je stoort je paard niet in zijn mond.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:09

als je met een martingaal rijdt, kun je de halsriem ervan vastpakken.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:29

Vonnie84 schreef:
Om te oefenen: een knoop in de teugels leggen en het uiteinde van de teugels vastmaken aan het ringetje van je zadel (gesp openmaken en dan door het ringetje halen en weer de gesp sluiten).
Dan je paard naar de hindernis sturen en voor de hindernis je handen op je rug doen. Zeer goed voor je balans! En je stoort je paard niet in zijn mond.

Mee eens!! Vaak is storen in de mond een balansprobleem. je pakt je balans in de teugels op het moment dat hij springt. Als je met je handen op je rug leert springen leer je je balans goed te pakken vanuit de benen en rug. Je kan een paar lage kruisjes achter elkaar naast de bakrand zetten en de andere kant afsluiten met balken, zodat je paard niet weg kan springen.