gevoel dat pony onder me weg schiet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_hill_

gevoel dat pony onder me weg schiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:24

Ik heb soms het gevoel dat mijn pony onder me weg schiet. Dan gaat ze zo hard opeens en hoe langer ik door blijf draven hoe sneller ze gaat. Hebben jullie misschien tips of zo hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Phrono

Re: gevoel dat pony onder me weg schiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:28

Als ze sneller wil, inhouden! Jij moet het tempo bepalen, niet je pony.
Misschien kun je wat beter uitleggen wat ze precies doet. Ik snap je verhaal niet helemaal..

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:31

Als je pony harder wil, moet je een ophouding maken, of in ieder geval aan je pony duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is. Je pony moet op jou wachten en niet andersom.
Wat je ook kan doen is: als je pony hard wil, moet jij juist zzachter rijden en als je pony zacht wil, moet jij juist harder gaan rijden. Zodat je pony op je blijft letten en b;ijft wachten op je wat je bedoelt.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:37

Dit hoort bij RT. Ik tem even.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:45

Ik heb het ook bij mijn paardje.. lag eraan omdat ze bij de vorige eingenaar verkeerd gereden is.. dus moest heel veel dingen weer aanwennen hoe het wel moet.. moet dus heel erg voelen en wennen bij haar.. maar het wordt al beter..

het helpt als ik gewoon been blijf geven en lucht geef, gewoon ontspannen blijven en opvangen dan komt het wel weer goed.. zal niet de eerste keer gelijk goed gaan maargoed je pony moet hier natuurlijk ook aan wennen dus kwestie van oefenen..

maar ga hem zeker niet inhouden hoe meer jij gaat "trekken" of vasthouden hoe harder ze willen aangezien je ontspanning dan weg is..

succes ermee

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:00

Inhouden betekent niet meteen trekken of vasthouden. Terugnemen met je zit, ophoudingen maken, dat versta ik onder inhouden. Zorgen dat ze niet harder gaat dan dat jij wil.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:03

Ik heb je topic verplaatst naar RT.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 11:51

Famke_a4pje schreef:
Als ze sneller wil, inhouden! Jij moet het tempo bepalen, niet je pony.
Misschien kun je wat beter uitleggen wat ze precies doet. Ik snap je verhaal niet helemaal..

Als ik haar inhoud dan gaat ze alleen maar harder! In stap is ze best braaf maar zodra ik aan ga draven dan is 2 rondjes braaf en dan op het rechte stuk schiet ze opeens onder me weg zeg maar dat ze harder gaat draven

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:53

rij veel voltes,en maak schijnovergangen,rij naar voren en weeer terug(stap-draf,stil-draf enzz)

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:01

Dat ben ik helemaal met je eens liliputter. Zou rij ik mijn paard ook altijd. Vooruit terug vooruit terug, zodat hij echt bij mij blijft.

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:29

dit probleem heb ik ook wel eens met mijn pony,

als ik voel dat ze onder mij vandaan wil gaan rijden, houd ik goed druk op de teugels en ga net iets langzamer licht rijden dan dat zij draaft, dan merkt zij van : ooh nu moet ik langzamer

Ook maak ik veeelover gangen, van stap naar draf van stap naar halt houden, en van halthouden naar draf, etc .

Succes dr mee!

moniek21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:40

mijn paard heeft dat ook gehad hoe langer ik draafde hoe harder hij ging en hoe meer ie ging hangen,dus nu moet ik hemzodra ie dat doet terug rijden tot bijna stap handen naar voren en weer weg draven het moet van jou zijn jij moet bepalen warneer er harder wordt gegaan

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:17

Ik zou em dan zo snel mogelijk proberen stil te zetten, (hij zal het wel moeilijker vinden rechtuit te gaan). daarna weer aandraven en als ie weer te snel gaat weer stilzetten
Overgangen proberen te rijden op de zit, als je dan gaat zitten en je 'zwaar' maakt dan moet ie als t goed is al langzamer gaan, dat kan je ook proberen

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:07

Jimbo schreef:
Ik zou em dan zo snel mogelijk proberen stil te zetten, (hij zal het wel moeilijker vinden rechtuit te gaan). daarna weer aandraven en als ie weer te snel gaat weer stilzetten
Overgangen proberen te rijden op de zit, als je dan gaat zitten en je 'zwaar' maakt dan moet ie als t goed is al langzamer gaan, dat kan je ook proberen

Als ik haar stil wil laten staan duurt dat ook heel lang. Dan gaat ze wel langzamer, maar helemaal stil wil ze als ze in zo'n bui is nooit! Iemand daar nog tips voor?

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:24

ik zou veel overgangen rijden en veel afwisseling (wendingen, voltes) zodat ze niet zelf kan gaan bedenken wat ze wil doen. als het probleem aanhouden terug nemen als ze harder gaat en als ze weer in jou tempo loopt ontspannen. succes ermee! greetz