Pony wordt steeds korter in haar passen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babbeloe

Pony wordt steeds korter in haar passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:42

ik heb een pony die opzich fijn en makkelijk te rijden is alleen we rijden nu m1 en ze wordt steeds korter met lopen .. maar mijn instructeur zegt dat dat niet erg was omdat je in hogere klasses meer verzameld moet lop;en maar ... is dat niet erg dat ze kort loopt.. ze loopt wel met haar achter hoeven over de voorhoeven heen... maar ze is korter dan ze eerst was.... beetje raar verhaal maar ik hoop dat jullie reageren.
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-01-06 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleur uit tekst gehaald en titel duidelijker gemaakt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:00

Verzamelen is iets anders dan korter lopen, dus je instructeur ziet het verkeerd. Ik zou het in de gaten houden en als het erger wordt er eens naar laten kijken door een da.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:01

Hoe loopt ze als je haar eens longeerd, niet bijzetten, lekker ontspannen?

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:51

Verzamelen is inderdaad iets anders dan kort lopen. Bij kort lopen stel ik me meer een paard voor dat opgekropt loopt en snel achter de loodlijn loopt. Heb je geen foto's die je probleem verduidelijken.
Misschien moet je haar eens iets meer ruimte van voren geven en als ze zich opkropt wat pasjes naar voren rijden.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:55

paarden die bijv. atrose krijgen gaan ook steeds korter lopen. Maar het is eenbeetje lastig om zonder video te zien wat jij verstaat onder kosrt lopen

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:57

Kort lopen is zeker geen verzaling nee. Kan het ook zijn adt jij je pony wat tegen houdt met de hand? Anders moet je even proberen hoe ze loopt,als je haar met wat lossere teugels rijd, of hoe ze loopt als je haar loslaat inde paddock ofzo.

babbeloe

Re: Kort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 22:02

ik rij haar met wel aardig losse teugels dus volgens mij zou dat het niet zijn.. maar als ze los loopt dan loopt ze ook zo ..

dank jullie voor de reacties...en tips....

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:29

eyey.. babbeloetje..!!

ik snap niet egt wat je bedoelt met 'kort' lopen, ik heb je wel eens zien rijden en ik vind wel dat ze lekker lang loopt.. maar ja ik rij haar natuurlijk niet zelf, dus ik weet niet hoe ze anders loopt.

maar trouwens... ga je morgen niet te goed rijden, anders lijk ik zo slecht..

joske_vuran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:46

Misschien dat je paard last heeft van zijn rug? Dan gaan ze vaak ook korter lopen... Probeer anders eens lekker met een lange teugel een bosrit te maken ofzo.. Kort lopen is idd iets heel anders dan verzamelen!

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:16

haha met lange teugel een bosrit maken dat word niet wat want dan is ze een beetje pittig en ze heeft geen last van de rug want daar hebben we al een keer naar gekeken ....

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:54

en haar benen?
las laatst iets van een peesblessure die vaak voorkomt bij paarden die meer op de achterhand moeten lopen, hierbij wordt een van de pezen te zwaar belast en scheurt. paard loopt kortere pas met een been, voelbaar voor ruiter en alleen zichtbaar voor iemand die er op let.
pezen zijn zooooooo gevoelig.... duurt wel (bijna) half jaar voordat die sterker worden ipv spieren die met de dag sterker kunnen worden

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 01:47

Een paard dat kort loopt heeft of heel veel pijn in het lijf, of wordt van voren te veel tegen gehouden. Eerst uitsluiten of je paard pijn heeft (tanden, rug, benen, zadel enz) dan rijtechnisch aan de slag gaan.

(je instructeur zit er trouwens echt naast. Een paard dat verzameld is iets heel erg anders dan een paardje dat kort loopt.)

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 13:48

ja ik vond het ook al een beetje raar dat zo met verzamelen moest maar ik dacht van het zal wel goed zijn. maar ja ik krijg nu binnen kort van iemand anders les en zal ik vragen wat zij er van zegt