4,5 jr is nog erg groen en de tijd vande pubbertijd..
Ik heb het zelf rond deze leeftijd ook gehad met mn eigen friesje: hoofd op de grond en bokken tot je afstapte..
Ik heb haar deze tijd maar gewoon een beetje laten spelen en ik ben der gaan uitdagen.. Je moet je paardje voor zijn! Als die wilt kijken draai je daarvoor al weg.. durft die die ene hoek niet in.. dan rij je aan de andere kant van de ring een volte die je gaat sluiten en na elk rondje rij je en stapje dichter naar de overkant toe tot je daar bent.. Dit combineer je met veel overgangen, vershcillende soorten stellingen en pasjes wijken erbij zodat tie bezig bent en voordat die het door heeft is die al in de hoek..
Schiet er toch vandaar: spoor hem ff goed aan en doe maar mee.. je kan wel in zn mond hangen maar daar me bereik je toch neit wat je wilt.. alleen maar dat die gevoelloos in zn mond word, bang voor je hand en vluchtig!
Je zegt zelf al dat je het niet lukt om der aandacht te krijgen, laat staan bij jou te houden: dan moet je er toch ook harder aan werken.. Ik weet niet hoe oud je bent?! Maar ik had vroeger (nu nog steesd wel hoor) dat ik zelf al moeite had om mn hoofd bij het werk te houden laat staan voor mn paardjes.. Ik stelde voor aan het uur heel duidelijk een doel vast: dit uur wil ik mn paardje zo los maken dat ik hem straks met mn pinken dubbel kan buigen.. daar ging ikd an vervolgens mee aan de gang, heel erg gefocues op mn doel.. En dan ging het er niet om of ik dat doel bereikte of niet (99 van de 100 x natuurlijk niet..) maar de manier hoe ik er naar toe werkte!