Tips voor betere houding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

Tips voor betere houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:02

Hoi,

Iemand heeft vandaag foto's van mij gemaakt tijdens het rijden, en ik schrok toch best wel van mijn houding! (Goh, waar foto's maken wel niet goed voor kan zijn ). Ik zit nogal in de 'stoelzit,' en het 'hakken naar beneden, tenen naar binnen' wil ook niet echt lukken. Af en toe houd ik mijn handen wat te hoog, maar dat is het grootste probleem niet. Iemand nog tips?

babbeloe

Re: Tips voor betere houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:09

heej..

ik heb ook altijd het probleem dat ik mn tenen naar buiten heb staan en mn benen niet stil houd... ik heb daar wat op gevonden .. je moet er wel een makke pony voor hebben want het is eigelijk best gevaarlijk ..
ik heb wel eens een haltertouw aan 1 beugel vast en dan onder de buik door aan de andere beugel vast maken en dan houd het halstertouw je benen stil en als je dat een paar keer gedaan hebt heeft het wel verschil. bij mij tenminste wel.. en de rest gewoon een keer gaan rijden en aleen maar aan je houding denken en maar denken zit ik goed... ik hoop dat je er wat aan hebt..

bij mij heeft het wel geholpen .

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:13

LES!

R_MW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:14

Beste tip (als zeg ik het zelf ): Centered Riding lessen gaan nemen. Heeft mij ontzettend geholpen!!!

Op www.centeredriding.org kun je bij instructors een instructeur/ trice bij jou in de omgeving vinden.

Succes!

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:17

wat mij geholpen heeft met me houding is gewoon 'voor je gevoel' heel overdreven doen. Met rechtopzitten kun je bijvoorbeeld doen alsof je heel erg arrogant ben. Borst naar voren, rug recht. Tenen en hakken uitdrukken moet je gewoon heeeel veel aan denken. Dan gaan dingen vanzelf automatisch en hoef je er steeds minder aan te denken.

Goede instructie is ook belangrijk. Je kunt dan bijv zitlessen aan de longeerlijn doen. Deze helpen vaak ook erg goed
Laatst bijgewerkt door Natrick op 06-01-06 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:17

Ik heb al les, maar ik rijd natuurlijk ook wel eens 'alleen,' dus ik kan niet constant gecorrigeerd worden. Bedankt voor de tips, verder nog iets?

PeertjeRijsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:11

wat ook erg handig is is een spiegel in de bak dan kan je telkens zien van 'zit ik nu goed?' dan kan je snel veranderen als je merkt dat je iets anders moet doen aan je houding ( weet natuurlijk niet of het kan bij jouw in de bak maar het is in iedergeval een tip )

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:45

Nee inderdaad is er geen spiegel in de bak, maar toch bedankt.

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:09

Les Of anders eens een paar keer zonder beugels rijden
Je krijgt er een rechte houding van en bij mij ging ik ook goed op mijn tenen letten want had toen ook zelfde probleem als jou en nu ziet het er goed uit

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:14

babbeloe schreef:
heej..

ik heb ook altijd het probleem dat ik mn tenen naar buiten heb staan en mn benen niet stil houd... ik heb daar wat op gevonden .. je moet er wel een makke pony voor hebben want het is eigelijk best gevaarlijk ..
ik heb wel eens een haltertouw aan 1 beugel vast en dan onder de buik door aan de andere beugel vast maken en dan houd het halstertouw je benen stil en als je dat een paar keer gedaan hebt heeft het wel verschil. bij mij tenminste wel.. en de rest gewoon een keer gaan rijden en aleen maar aan je houding denken en maar denken zit ik goed... ik hoop dat je er wat aan hebt..

bij mij heeft het wel geholpen .

Dit is dus echt bloedlink en echt niet voor herhaling vatbaar...don't try this at home!

Neem les, desnoods zitlessen, en ga vaker rijden zonder beugels. En verder kan ik je het boek van Ulrike Thiel aanbevelen: Beter paardrijden kun je leren. Daar staan onder meer oefeningen in die je helpen je houding te paard te verbeteren.

http://www.paardentips.com/kk_500039.html

Afbeelding