struikelend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FenW

struikelend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:54

hooii

Omdat iemand zij dat ik dit topic beter bij de rijtechnische problemen kon zetten en ik dat ook wel logisch vond klinken zet ik het hier even neer:

Ik had een vraagje: Een paard bij mij op de manege waar ik bijna iedere week op rijd dat struikelt erg vaak. En dan niet gewoon zich af en toe verstappen maar ook soms bijna vallen Ik ben 1 van de weinigen waarbij hij goed ontspant dus ik dacht eerst dat het er misschien mee te maken heeft dat hij op zijn eigen benen moet gaan lopen bij mij (normaal hangt ie verschrikkelijk in je linkerhand) maar dat blijkt het dus niet te zijn want hij schijnt het bij bijna iedereen te doen. Het gevolg is dat ik een beetje bang wordt voor de galop omdat ik al een keer bijna gevallen ben met hem. En het lijkt me voor hem ook niet echt lekker. Wat denken jullie dat hiervan de oorzaak is en wat ik er aan zou kunnen doen?

xxx

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:58

wij hebben pas een paardje op stal wat attaktisch is. dit lijkt er wel op als jij dat ook denkt zou ik maar eens snel een dierenarts erbij halen. groetjes hilde

sylv_n_

Re: struikelend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:59

struikelt ze vooral bij overgangen of tijdens de figuren rijden?
wil je er iest meer vertellen

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:01

Struikelen kan voorkomen bij paarden met Artrose, mijne struiikelt ook veel, heeft ook artrose.
Met name bij wat oudere paarden komt dit voor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:19