Moeite ontspanning te houden onder het rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Moeite ontspanning te houden onder het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:35

IK rijd nu sinds 3 jaar een verzorgpony en ben nu L2 met een behoorlijk aantal winstpunten. Maar de laatste tijd merk ik dat het alleen maar slechter gaat. Na een tijdje klooien en proberen zijn we tot de uitkomst dat ik me onder het rijden (zowel thuis rijden, als losrijden, als de proef) niet kan ontspannen. Daar reageert zij heel heftig op en gaat zich ook gespannen gedragen. Gevolg: Ik verkramp nog meer en zo is het cirkeltje weer rond.
Dit is overigens niet alleen met rijden, ik heb op meerdere vlakken moeite op het moment van prestatie en ga dan spannen (bijvoorbeeld school.)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die tips hebben hoe ik de ontspanning terug kan vinden onder het rijden (daar gaat het in dit geval vooral om natuurlijk).

Welshcob

Re: Moeite ontspanning te houden onder het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:55

Ik had vroeger er van last dat ik met mijn bovenbenen ging klemme op het moment dat het paard ging galoperen, en bij het spannen van mijn bovenbenen had ik altijd enorme spierpijn. Ik ben me gaan voorstellen dat ik 1 blubberpudding ben (haha ). Daardoor werd ik heel ontspannen maar kon ik wel moeilijker blijven zitten, met het gevolg dat ik weer ging klemmen. Je leren ontspannen is denk ik niet dat je zomaar even leert. Het is zoiets als scheef zitten denk ik. Als je scheef zit voelt recht zitten helemaal scheef en wil je zo liefst mogelijk weer scheef gaan zitten om dat oude gevoel terug te pakken, eenmaal je dan met veel stapjes hebt geleerd dat je recht moet zitten en dat je dan ook recht zit, zit het stukken makkelijker voor je en loopt je paard ook veel beter. Zo is het volgens mij ook bij gespannen te zitten.