sinds een week doet mij paardje een beetje raar ze probeert te steigeren te bokken vier benen de lucht in.
ik sta sinds een week op een andere stal en dacht de eerste dagen dat het gewoon wennen was.
ze echt gewoon bij niet te houden mij tot bloedens toe moet ik haar inhouden en omlaag houden dat ze niet steigerd.
ik heb haar al vanaf haar tweede en zelf ingereden nergens geen problemen mee alles gaat heel goed zoals SB traver en wijken gaat prima appuyement zijn we ook aan het leren gaat ook goed.
galop ging normaal ook goed heeft even een paar maanden gehad dat ze in de linker galop wel eens verkeerd aanspringt maar daar heb ik geen last meer van.
en nou elke keer als ik aan wil springen in de galop dan doet ze haar hoofd omhoog en begint ze te steigeren gek te doen heel hard door de bak te crossen.
nou is het niet elke keer af en toe springt ze gewoon normaal aan en kan ik gewoon goed galoperen.
het zadel ligt goed heb niks aan gedaan geen rug problemen dierenarts is een paar weken geleden geweest toen had ze alleen een hoefzweer.
wat mij wel opvalt als er andere paarden in de bak rijden heb ik niet zoveel problemen rij ik alleen dan doet ze het juist.
nou blijf ik wel goed zitten maar als ik mij zusje laat rijden gooit ze mij zusje eraf al drie keer in twee dagen.
nou moet ik ook zeggen dat er eigelijk nooit iemand op mij paard rijd de enige die er echt op rijd ben ik en mij zusje en mij vriend zitten er heel af en toe op mijn vriend wel eens uitstappen en dat deed mij zusje normaal ook maar ze heeft al bijna een jaar manege les dus ik dacht dat moet wel lukken.
ze probeert het ook sneller bij een mij zusje of vriend dan bij mij.
krijg vrijdag weer les dan kijkt ze even maar hebben jullie ook wat tips?
wil geen antwoorden van een slof eraan of ei op haar kop kapot gooien hou niet van hulpteugels en wil het graag op een vriendelijke manier proberen.
oohh negeren heb ik ook al geprobeert en juist op reageren ook maar dat boeit haar niet allebei niet.
kan iemand helpen?