met longeren is hij over het algemeen braaf, als je niet oplet komt hij wel naar me toe inderdaad en heeft hij moeite met van me af te gaan, maar dit zijn als ik goed oplet geen problemen.. verder tijdens het buiten rijden is hij braaf, ik stap dan vooral en draaf kleine stukjes, galop durf ik nog niet aan, ik heb dan het idee dat hij makkelijker weg kan komen, en ik hem veel minder snel onder controle kan houden. gewoon in de omgang kan hij ook dranmmen maar zolang ik hem voor ben is hij druk maar braaf. af en toe ziet hij iets waar hij toch wel heel erg graag wil kijken. haha. maar datz ijn allemaal dingentjes die langzaam allemaal beter gaan. tijdens het rijden is het echte probleem, en zolang dat niet goed gaat en hij zo sterk en dwars blijft doen zie ik het niet echt zitten om een stukje te wandelen( als hij dan echt iets wil begin ik er helemaal niks tegen) of een lekker stuk te galoperen buiten.
en zolang ik hem niet goed onder controle heb wil ik niet gaan springen en zonder zadel rijden daarbijheb ik ook het idee dat als hij iets wil uiyvreten ik hem minder goed onder controle kan houden als met zadel. ik wil deze dingen allemaal graag doen, maar daarvoor zullen wij elkaar eerst helemaal moeten vertrouwen. dat geld voor mij maar voor hem natuurlijk ook. bedankt voor alle tips, meer zijn natuurlijk welkom,