RE: k hou hem niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

help my love dollie

Poll eindigt op

help my love dollie
Geen stemmen
gelukkig nieuwjaar
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

carmenalbada

RE: k hou hem niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:05

elke keer als ik met hem naar de bak loop aan de hand gaat ie rennen en stijgeren ik vind het eng want k kan hem niet goed houden das dus minder weten jullie iets

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:14

misschien een hengstenketting gebruiken en elke keer als hij dat doet een rukje geven aan de ketting.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:14

Je moet zorgen dat je hem leert dat die op jou moet letten! Ga stappen met een stapketting en een zweepje zodat je hem snel kan corrigeren.. Stap een klein stukje en zet hem danstil, zodra die dit goed doet: BLEONEN! Dit doe je een aantal keren en dan zal je al snel merken dat die het leuk begint te vinden om op jou te letten.

Als die nou niet gelijk stil staat kan je hem corrigeren met je stapketting of je zweepje. Denk er ook aan: ho is ho.. elke stap naar vore moet die 3 stappen voor achteruit!

Zodra je voelt tijdens het wandelen dat zn aandacht verslapt maak je hem weer even wakker door halt te houden of iets dergelijks. Blijf constant tegen hem praten en wees heeel duidelijk wanneer die iets goed doet (hoog stem geluid, vrolijk, eventueel schouder klopje) of niet (lage, zware stem, hard en eventueel corrigeren met je zweep of ketting).. alleen op deze manier kan hij te weten komen tot hoe ver die kan en mag gaan bij jou!

Succes

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:15

Kun je iets meer vertellen. Is het nog een jong paard, of juist niet. Beleerd, groot vergeleken met jouw als je klein en misschien minder ervaren bent?

Kwestie van dominantie denk ik, paard ervaart jou niet als degene die verteld wat er gaat gebeuren. Misschien omdat ie bang is, of nooit heeft geleerd vertrouwen te krijgen in jouw? Daarbij komt nu dat jij zelf ook bang bent, dus je paard uit jouw lichaamstaal mogelijk opmerkt dat er reden is om bang te zijn en zo van kwaad tot erger.

Gebeurt het ook als anderen het paard leiden, of alleen bij jouw. Allemaal dingen om even over na te denken, zodat je makkelijker de oorzaak en dus ook de goede aanpak kunt bepalen..

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:23

ik denk dat als je een paar keer met hem gaat freestyle, en grond werk (en dan met name het volgen, leiden, achterwaart en stoppen) dat je probleem binnen een paard keer verholpen is. Het is naar mijn idee ook dominantie

OemmiejO

Re: RE: k hou hem niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:08

Weet je ook waarom ie dat doet?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 01:06

Mijn paard is ook zo'n etter. Ik loop altijd met 2 paarden aan de hand naar de paddock en de mijne vind het dan nodig om te gaan steigeren. gelukkig doet het het andere paard niets, die blijft sullig staan.

Ik heb het opgelost door het touwtje door zijn mond te doen en als ie omhoog komt een ruk te geven. Nu is het veel minder tot niet.(loopt natuurlijk niet braaf, maar goed controleerbaar)

Als dit niet helpt, kun je inderdaad misschien een hengstenkettinkje proberen.

Het probleem is denk ik, dat het paard te graag naar buiten wil(en naar binnen, want de mijne doet het de terugweg ook) en uiteraard een dominantie probleem.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 07:48

ik had er ook zo'n een, die vergeet ik nooit meer, als ik hem uit de stal haalde ging die staart er al op, nou ben ook verschillende malen skient achter hem aan gegaan, hengsten ketting hielp niet, bezig houden wel. ik heb hem een keer gecorrigeerd met een zweep op zijn neus. daarna was die alleen maar alert naar mij. sorry maar ik corrigeer mijn paard dan liever iets te hard dan dat ik dadelijk verongeluk een paard van 187 was niet niks, en het was geen iel paardje, nee echt een buldozer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:44

Te weinig info, of je paard speelt met je of hij komt te weinig uit zijn stal, dus overdag een paar uur op de wei, of hij krijgt te veel krachtvoer.

Kun je iets meer vertellen, zodat je meer informatie krijgt?

Pas je op, ik heb gezien dat een paard haar ruiter van zich afschopte toen hij bij de deur van de bak was en er van door ging. Dat meisje is flink in haar zij getrapt en heeft er heel lang last van gehad. Dat paard deed dat ook, helaas heeft ze nooit geprobeerd er wat aan te doen en het werd van kwaad tot erger.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:47

dat probleem had ik ook russel die van mij klapte ook een keer naar achter rakeling langs me heen vandaar een keer een flinke tik met de zweep. voor me eigen veiligheid.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:13

Misschien is het handig als de TS wat meer vertelt over dr paard. Anders blijven we maar raden..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:34

Hier de info wat in het andere topic stond.

Het is een hij die drachtig is en om de dag komt ie er wel anderhalf uur uit wat volgens haar genoeg is.

tja, sorry maar wat moet ik ervan denken

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 01:50

Ik denk dat het feit dat TS niet meer reageerd wel genoeg zegt....

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:50

Huh? Denk ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:00

Haha, mag van mij slotje op, is gewoon een lachtopic van TS, volgens mij. Niks serieus of zo.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:07

russel schreef:
Haha, mag van mij slotje op, is gewoon een lachtopic van TS, volgens mij. Niks serieus of zo.

Dacht ik ook. Slotje graag
Haha heb je al getemt dan?

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:08

carmenalbada schreef:
elke keer als ik met hem naar de bak loop aan de hand gaat ie rennen en stijgeren ik vind het eng want k kan hem niet goed houden das dus minder weten jullie iets

ik denk dat je het beste een ervaren iemand erbij kunt halen
straks ga je verkeerde dingen doen, die hier op bokt worden gezegd

jody_bobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:52

Ja,,dit slaat weer nergens op het is de verzorg pony van een vriendin van mij, het is een Zij die drachtig is ja maar ze moet hem gewoon een tikje geven want het auwahoerderij.....

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:34

Slotje

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:22

Bij steigerende paarden helpt vaak 1 ding al best goed, namelijk:
steek je armen zo hoog mogelijk in de lucht en loop dan zelfverzekerd met grote snelle stappen op je paard af.....

Klinkt raar maar in de dierenwereld laat je hiermee blijken dat jij groter, dominater en sterker bent....jij bent tenslotte de leider....daarom steigeren hengsten in het wild ook altijd tegenelkaar op als ze vechten..

Ik beweer niet dat het altijd 100% helpt maar laten we zeggen bij 80% van de gevallen wel...
Just give it a try!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:28

tip 1: niet gaan trekken en niet blijven trekken, want dat wint ze altijd.
tip 2: laat haar rondjes om je heen lopen als ze aan je voorbij wil, dan merkt ze dat ze toch niet sneller daar komt waar ze wezen wil, en ze beweegt evengoed. Alternatief is ook heel hard terugzetten, maar dan moet je paard daar wel op reageren.
Voor de rest is regelmatige en voldoende beweging heel erg belangrijk. En als ze niet regelmatige beweging heeft, is het voer dan ook aangepast? Teveel voer en te weinig werk/bewweging kan voor gevaarlijke situaties zorgen.

Overigens geloof ik niet aan een lachtopic...en mocht de ts dit wel voor de fun zijn gestart zijn er genoeg mensen die met dezelfde problemen te maken hebben en kunnen leren van de serieuze reacties op bokt...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:39

Waarom een slotje?
De laatste zin van Cassidy is waarom ik ook besluit geen slotje te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:11

Maar waarom horen we niks meer van TS, zijn ook haar enige berichten.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:57

SA? Ik weet het anders ook niet.

carmenalbada

Haha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 19:03

oke het gaat nu al stukke beter:P

(K)k ben het maar hoor)