galopswisseling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

galopswisseling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:41

ik wil mijn paard galopswisseling leren hoe leer je dat een paard ?

Horsea_nl

Re: galopswisseling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 00:03

niemand?

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:10

met een goede instructie bij de hand, kom je door het hele land!

er heeft laatst iemand nog een topic neergezet over dit onderwerp, staat het niet op p.1 dan wel op 2 of 3, kijk daar eens even.

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 01:58

Het is inderdaad een leuk iets om een galopwissel te kunnen, echter jij en je paard moeten er wel klaar voor zijn. Wissels worden in de dressuur niet voor niets pas in de z-klassen gevraagd. Om een goede wissel te springen moet je paard sterk genoeg zijn. De verzameling moet bevestigd zijn, je paard moet o.a. ook stelling zonder buiging aankunnen en buiging zonder stelling (nog wel veel meer). Het risico is aanwezig dat als je het je paard nu leert dat hij straks geen contra meer wil lopen. Vraag je instructeur of hij/zij vindt of jullie er klaar voor zijn. Je kunt helaas je paard snel iets fouts aanleren, maar een fout afleren kost heel veel tijd. Dus denk alsjeblieft goed na of je dit nu echt wilt leren, of dat je liever nog even wacht totdat jullie er allebei aan toe zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:57

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:01

Je moet eerst de basis goed hebben. Je moet de galop volledig in de hand hebben en het paard moet goed reageren op je zit en beenhulpen. Je kunt een balk op het einde van een diagonaal leggen en boven de balk om laten springen, net als boven een hindernis.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:47

josiej schreef:
Je kunt een balk op het einde van een diagonaal leggen en boven de balk om laten springen, net als boven een hindernis.

Op die manier leer je een paard zijn wissel in tweeen springen dus dat is zeker niet aan te raden.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:31

Je hebt twee soorten wissels. De wissel in de hogere dressuursport en de wissel die springruiters gebruiken in een parcours, ook wel de eenvoudige wissel genoemd.
De laatste is makkelijk aan te leren samen met goede instructie. Nooit over een balk aanleren, liever over de diagonaal, pasje draven en weer aanspringen en als dat goed gaat kun je proberen een wissel te gaan rijden.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:46

Ik ga mee met de bovenstaande reacties.

En ik denk dat als je paard de galophulpen goed kent van beide kanten dat het zo aangeleerd is.
Mijn pony kon het gelijk de eerste dag al.(eenvoudige wissel)