Vraagje over onrustige Pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

Vraagje over onrustige Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:32

Hoi!
Ik had een vraagje.
Ik heb een paar verzorgpony's, en sinds kort mogen wij op 2 van hun rijden!
Ik rij grotendeels op een van de 2, is afgesproken, maar zij is nogal onrustig als ze buiten is, en loopt te drentelen enzo.
Weet iemand goede tips om je pony rustig te krijgen??

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:36

iig niet te veel gaan trekken.
En is je pony zo druk omdat hij/zij het eng vind, of omdat hij/zij zoveel energie heeft??
Als hij het eng vind, is het een kwestie van heeeeel veel oefenen, en als hij/zij dan rustig word, goed belonen, ook wil samen met een hele rustige pony wel eens helpen.
Als je pony teveel energie heeft, misschien vantevoren longeren?
en dan als je buiten bent, wel laten werken, dus niet alleen maar gaan stappen, trnzij het niet anders kan, maar lekker gaan draven, en een galopje tussendoor, niet gaan opfokken, dus rengalop, en heel hard draven, maar gewoon lekker laten lopen!
En dit werkt allemaal niet in 5 minuten, maar dat duurt wel een paar keer.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!

juweeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:40

Hey!
Ja, ik heb er wat aan, natuurlijk =)
En ja: Ze is niet vaak buiten geweest, dus het is allemaal spannend voor haar, en ze heeft dus ook veel energie =P
Dat allemaal bij elkaar maakt haar een vlugge tante!
Ze lijkt ook kopschuw, want ik mag dus écht niet aan haar hoofd komen (tussen de oren, en de nek)
Maar bedankt voor de tip, ga het proberen =D
Meer tips mogen komen!

_Dunja_

Re: Vraagje over onrustige Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:45

Ik zou de pony's eerst een beetje vertrouwen laten krijgen in jouw als verzorgster en ruiter.
Ga de eerste week a 2 weken lekker poetsen knuffelen wandelen en dat soort dingen, dan beginnen met longeren en stemhulpen.

Daarna zul je merken dat de pony's minder gestrest zijn als je gaat rijden ze moeten ook aan jou wennen geef ze ook de tijd..

En inderdaad vooral niet trekken in de mond en dat soort grapjes daar knappen de pony's zeker niet van op.

Heel veel succes alvast met je nieuwe verzorgpony's

juweeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:48

heeyy
Haha, ook bednkt voor de tips
Ik ga gewoon rustig beginnen
Ze is al wel aan me gewend, ik verzorg ze al meer dan een jaar nu, maar we mogen sinds kort pas egt buiten rijden =)

123468086

Re: Vraagje over onrustige Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:46

Mijn pony fokt zich buiten ook altijd helemaal op, ze heeft er een hekel aan als iemand voor haar loopt en gaat dan extra verveelend doen, meestal laat ik haar gewoon voorop lopen, als ze tedribbelig of tesnel doet, draai ik haar om en laat haar even stilstaan, dan weer rustig omdraaien.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:21

VMR -> RT