ze zitten vast

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aischaaa

ze zitten vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:20

ik heb een vraagje ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
mijn paard zit aan zijn linker kant super vast omdat zijn vorige eigenaar hem daar heel erg vast hield ik heb van alles geprobeerd zoals veel figuren rijde schouderbinnenwaarts schoudervoor enz. niets helpt heeft iemand anders misschien nog andere tips waar het misschien minder van wordt ?

mijn pony doet elke keer zijn hoofd omhoog als k tempo wisselingen maak maar van draf naar galop is het nog het ergst heeft iemand daar ook nog een tip voor omdat minder te laten worden ?
als vast bedankt

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:23

Les nemen..

aischaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:24

heb ik

Frekja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:25

veraA schreef:
Les nemen..

En de tandarts erbij halen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:01

naar ontspanning toe rijden en toch eens vragen wat je instructeur er dan van vind en wat voor tips hij geeft.
Tandarts is meteen overdreven, mss hou jij wel iets teveel vast van voor tijdens een overgang.

aischaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:08

kris25 bedankt voor het je reactie

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:11

En een fysiotherapeut? Mocht het blijken dat je er met rijden en goede instructie geen echte verbetering in krijgt.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:16

Omdat het paardje wat vast zit en alleen zijn hoofd omhoog brengt tijdens een overgang denk ik dat het probleem rijtechnisch op te lossen is. Dat moet dus met een goede instructeur. Kom je niet verder, dan zou ik een goede fysio bellen, maar beginnen met een instructeur die je met dit probleem kan helpen. Ik vraag dus nogmaals, wat zegt je instructeur ervan?

aischaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 19:26

ik heb 2 verschillende ik heb voor mijn paard een andere als voor mijn pony bij mijn paard zegt ze dat het komt door de vorige verzorgster want die heeft zij ook les gegeven en die bij me pony zegt dat hij vast zit en dat ik moet zorgen hem los te krijge Ja.. daar heb ik niet zo veel aan..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:53

Ik heb het niet over het vast zitten, dat is er wel makkelijk uit te rijden, ik wil graag weten wat ze vind van het feit dat hij zijn hoofd omhoog brengt tijden een overgang.

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:55

Wat doet ie met longeren met de touwtjes? Als ie dan normaler doet, ligt de fout bij jou. Zoniet dan idd ff tandarts of fysio.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:59

Longeren zonder bijzet is nog net iets beter, omdat je paardje dan helemaal geen druk voelt. Kijk even of hij het idd dan ook doet.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:06

aischaaa schreef:
ik heb 2 verschillende ik heb voor mijn paard een andere als voor mijn pony bij mijn paard zegt ze dat het komt door de vorige verzorgster want die heeft zij ook les gegeven en die bij me pony zegt dat hij vast zit en dat ik moet zorgen hem los te krijge Ja.. daar heb ik niet zo veel aan..

Dit is geen antwoord op jouw vraag aan je instructrice oke het kan komen door vorige verzorgster maar wat moet jij doen om je paard los te rijden zelfde voor instructrice van je pony hoe rijdt je je pony dan los??Als ze niet meer tegen je zeggen gewoon door vragen want je wil dat je paard en pony lekker los zijn vraag om duidelijke uit leg daar betaal je ze voor kunnen ze je dit niet uitleggen wordt het mss tijd om naar iemand anders op zoek te gaan iemand die je wel verder kan helpen.

Ben ook wel benieuwd wat ze vind van het feit dat je pony zijn hoofd omhoog brengt tijdens een overgang.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:08

Citaat:
Ben ook wel benieuwd wat ze vind van het feit dat je pony zijn hoofd omhoog brengt tijdens een overgang.

Dezelfde vraag al twee keer gesteld, maar tot nog toe geen antwoord op gekregen....

Frekja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:00

Kris25 schreef:
naar ontspanning toe rijden en toch eens vragen wat je instructeur er dan van vind en wat voor tips hij geeft.
Tandarts is meteen overdreven, mss hou jij wel iets teveel vast van voor tijdens een overgang.

De behandeling van het gebit door een dierenarts is nooit overdreven !

Anne_Loes

Re: ze zitten vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:16

Heey..

Mijn pony heeft dat ook gehad.
Je moet aan de kant waar die zich vasthoudt veel loslaten en de andere kant juist meer druk op zetten. Let erop dat je wel je teugels op dezelfde maat houdt!
Waarschijnlijk lukt de stelling dan ook niet zo naar de kant waar hij zich vast pakt.. consequent z'n hoofd naar die kant, mag wel hard, hij moet er binnen een paar seconden zijn, niet blijven trekken, maar loslaten wanneer hij goede stelling aanneemt. Telkens weer doen en uiteindelijk snapt je paard dat hij zijn hoofd aan die kant moet houden!
Als je paard z'n hoofd in de lucht gooit als je een overgang maakt, valt ie uit elkaar. Veel voltes verkleinene/ vergroten, veel slangevoltes, veel tempowisselingen!! Dan worden de overgangen ook beter.
Suc6!!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:26

aischaaa schreef:

Dan moet je toch een andere instructeur zoeken. Zo heb je er idd niks aan... via de computer is het echt niet op te lossen
Wat anne-loes zegt, klopt wel, maar dat zou ik niet aanraden zonder begeleiding. (ipv het beter te maken, kan het ook slechter worden natuurlijk....)

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:58

Als ik een paard rij die vasthoud aan één kant dat rij ik hem eerst voorwaarts neerwaarts los. Veel voltes en niet te lang op dezelfde hand. Ik probeer net zolang tot hij/zij loslaat. Maar je moet er zelf vooral niet aan gaan trekken want dan wordt het paard alleen nog maar sterker. Als het met rijden echt niet lukt kun je nog altijd een hulpmiddel eraan doen zoals een elastiek ofzo.

aischaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:11

ik snapte je vraag niet goed maar mijn instructeur zegt er eigenlijk niets over ze zegt dat het wel meevalt maar ik voel heel duidelijk dat die zijn rug weg drukt en dan pas aan galoppeerd ik hoop dat ik je vraag nu beantwoord heb

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:12

Er zijn hier 20 topics over (echt) ik zal even de link geven, hij staat namelijk zelfs in de sticky!

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:13

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:10

Hoe lang heb je hem/haar al. Een scheefpaard heb je echt niet zo even rechtgereden. Duurt wel even. Geduld dus en les nemen (maar dat doe je al geloof ik).

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:19

Even het sticky doorlezen volgende keer.