Ik kan tussen mijn tweemaandelijkse lessen heel veel zelf met het geleerde, ik neem aan dat dat met een driedaagse clinic ook wel lukt. 
Sterker nog, ik geef zelf de voorkeur aan meer gespreide lessen, omdat er tijdens zo'n driedaagse clinic wel heel veel info op je af komt. Ik neem aan dat die clinic ook het een en ander aan theorie 'vanaf de grond' en bijvoorbeeld oefeningen met zitballen e.d. bevat? Ik volg zelf ook wel eens praktijk- en theorielessen 'op de grond' en die vind ik ook erg leerzaam, maar ik kan me voorstellen dat het erg overweldigend kan zijn als je drie dagen achter elkaar informatie te verwerken krijgt, zeker als het je eerste kennismaking met CR is. CR is geen vaardigheid die je je (zo snel mogelijk) moet aanleren, zoals bijvoorbeeld autorijden. Het is een verzameling 'technieken' (weet even geen goed woord, het zijn ook geen trucs ofzo, maar alles vanuit bewust bezig met wat je doet) die je dagelijkse rijden ondersteunen, het merendeel van de mensen die CR volgen beheerst de basistechnieken van het paardrijden al. Ik zou dan zelf eerder kiezen voor een eendaagse clinic met 's morgens grondlessen en 's middags les op het paard. Maar dat is vrij persoonlijk, denk ik.