problemen galop, pessoa teugel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juudje86

problemen galop, pessoa teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 15:06

ik rij een elcaro merrie en ze wordt komende zomer 5 jaar.

in de draf is erg geen enkel probleem, kan haar mooi van achter eronder rijden.

in de galop krijg ik haar achterhand er maar niet goed onder, waardoor de takt niet goed is
nu weet ik dat het een kwestie van tijd is. (op de rechterhand gaat het al beter). maar zijn er ook methodes om die achterhand te trainen. ik hoorde dat de pessoa hulpteugel voor het longeren ook erg goed werkt.

heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:44

als je een pessoateugel goed gebruikt werkt die ook goed. ik zal als ik niet weet hoe ik een pessoa moest gebruiken het de eerste keer even samen met iemand doen die er verstand van heeft.

onder het zadel: probeer haar in de galop zo recht mogenlijk te houden, rij wat meer veruiming en wat meer verzameling in haar gangen.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:37

Pessoa is super als je weet hoe je hem gebruiken moet. Doe dit dus ook onder begeleiding als je er nooit eerder mee gewerkt heb.

Voor onder het zadel: vaak aanspringen en in eigen tempo kleine stukjes laten galoperne. Als die eruit valt terug nemen naar stap en vanuit stap opnieuw aanspringen. Je kan bij wijs van spreken beter 25x aanspringen en een rondje galoperen dan 25 rondjes achter elkaar rond laten race!

Succes

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:49

en veel binnenhoefslag rijden denk ik?! Voor een goede rechte lijn

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:57

En goed voorwaarts houden.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:22

veel over gangen in de galop rijden en dan snel op volgend achter elkaar dus geen lange stukken uitgestrekte galop maar kort op elkaar dus arbeidsgalop.naar uitgestrekte weer terug arbeids dan weer verzamelde en dan snel opvolgent en doe dit ook eens op de volte links en rechts om suc6

starletta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:37

Pas op met Pessoatuig, in galop kan dit ernstige problematische verschijnselen voordoen. Niet met galop trainen.