Ik rijd sinds kort op een nieuw paard... nu ongeveer een maand, rij der wel elke dag.
Nou is het niet een hele makkelijke en met dit weer een heeele frisse, maar zolang ik alleen met der in de bak ben gaat het goed en kan ik haar goed aan.
Nu is het probleem, zodra er anderen bij in de bak komen kan ik beter of gaan stappen of gewoon maar der mee stoppen want ze schrikt van elk geluidje en springt de hele tijd weg en aangezien ik nog niet zo heel stevig zit lig er dan telkens naast. Nou weet ik niet of het echt schrikken is of wat anders..
Nou heb ik het geluk dat ik de binnenbak door de weeks meestal wel voor mezelf heb, maar ik wou in januari beginnen met de club lessen. Maar dat zie ik absoluut niet zitten. Heb geen zin om er elke les af te vliegen of met een sjeesend paard te zitten tussen allemaal anderen.
Nouja ik ben ook maar een simpel B ruitertje, vroeger altijd wel gereden maar alleen recreatief en dat paardje was zo mak als een schaap
Daarna toch dikke 5 jaar niet meer gereden en het nu weer opgepakt. Ben dus nog geen sterruiter, maar zo begint iedereen ook eigenlijk toch
Ik hoop dat jullie tips hebben.. zowel voor mijn zit, als voor het gedrag van me paardje.
Dan stuiter ik der zo van af..
daar is de les voor