ik zit met een probleempje. Ik heb een nieuw paard om te rijden een 10 jarige BoyB*Furioso ruin van 1.80m die tot een half jaar geleden M2 heeft gelopen. Hij heeft nu een half jaar stil gestaan wegens tijd gebrek en ik ben hem nu weer aan het oppakken en wil heb gaan terug op wedstrijd gaan starten. Maar nu heb ik een probleem ik weet niet wie hem gereden heeft maar diegene heeft hem dus helemaal anders gereden als mijn "methode" het probleem is dat hij niet wil zakken in zijn hals hij loopt heel netjes nageeflijk maar alleen maar opgericht terwijl ik hem juist laag, rond en over de rug wil hebben maar hij snapt er de ballen niet van.
Hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij moet zakken? (Ik had al ged8 aan een slof (waar ik ervaring mee heb) maar wil het liever eerst proberen zonder hulpteugels) Verder alle tips om hem weer terug op niveau te krijgen zijn welkom ik ben wel van plan om met hem te gaan lessen maar ik wil hem eerst zelf weer op conditie en in de spieren rijden voor geld uit te gaan geven aan les. wat ik nu doe is 1* in de week kilometers maken buiten over de weg en ik rijd hem 2 a 3 keer in de week in een binnen bak veel voltes en overgangen, schijnovergangen hij is namelijk ook nog zo stijf als een hout en wilt niet buigen rond mijn binnenbeen en moet weer een stukje sneller op mijn been worden.
alvast bedankt voor de tips
greetz Romy
een fototje van hem en ja ik weet t ik moet er met een scheerapparaat over heen vliegen