Mijn paard volgt anderen in de bak...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurierhaag

Mijn paard volgt anderen in de bak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 22:13

Wij hebben thuis een bak, en soms rijden we met meerdere paarden in de bak. Geen probleem zou je denken, maar mijn paardje gaat de anderen achtervolgen. Ik hoef maar aan dezelfde kant te rijden samen met een ander paard en hij crosst er achterna. Ik kan hem dan niet zo goed houden... Heeft er iemand tips? Ik heb al geprobeerd om steeds aan de andere kant van de bak te gaan rijden, of tegen het verkeer in, maar daar wordt je een beetje simpel van. Alvast bedankt

Jeaninee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:25

Dat hebben manegepaarden ook heel vaak. Paarden zijn kuddedieren.
Ik zou proberen om volte's te gaan rijden, goed buitenbeen eraan en desnoods zweepje in je buitenhand en een tikje op de schouder als je paard niet afwend. Lekker voor jezelf rijden en niet op anderen letten. Vooral niet toegeven, niet achter een ander paard aanblijven hobbelen.. succes!

harderwijk18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:37

nou wat tips heb je al gekregen!!

veel succes verder ermee!!!

Elsjeuh

Re: Mijn paard volgt anderen in de bak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:52

Ik heb dat in het begin ook gehad met mijn paard, je moet gewoon goed streng zijn en volhouden je paard gaat het na een tijd ook wel gewoon worden en niet meer op die andere paarden letten. Gewoon je buitenbeen eraan houden.

Y0ra_L0ver

Re: Mijn paard volgt anderen in de bak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:11

Het paard van een vriendin van mij die volgt ook
maar die volgt alleen het paard van mij
dus elke keer als ik ga rijden drukt er iemand me vooruit
maar wat wij proberen is tegen mekaar in rijden
en soms maakt ze dan een volter en het gaat nu hartstikke goed

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 12:35

Ik zal het eens gaan proberen Bedankt

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:12

Hoi,

je moet inderdaad heel streng zijn en je paard hard aan het werk zetten. Rij veel figuren en veel op de binnenhoefslag. Als je op de hoefslag rijd gaan ze vaak het meest andere paarden volgen is mijn ervaring. Maak veel overgangen en tempowisselingen. Zet hem eens op de volte en ga deze sluiten en weer openen. Zorg dat je nooit één rondje rijd zonder je paard een figuur of oefening te laten doen. Je moet hem zo aan het werk zetten dat hij geen tijd heeft dat andere paard te volgen. Succes!