Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ik begin op een andere manier dan hannekj. Ik wend gewoon halverwege af *bij a of c*, stukje recht vooruit en dan langzaam voor meenemen maar een klein stukje! wordt niet boos als het niet lukt hij is nog jong. Ik ben zelf bang dat hij als hij een grotere afstand moet wijken die hele afstand naar de hoefslag "valt" als je het op de manier van hannekj doet. Maar ik kan er naast zitten hoor!! Dat weet ik niet. Nog nooit op die manier geprobeerd
hannekj schreef:Ik zou eerst rustig beginnen met een meter voor de hoefslag af te wenden en hem dan wat meer naar de hoefslag laten 'vallen' en daar bij de goede hulpen geven.
Delphi schreef:hannekj schreef:Ik zou eerst rustig beginnen met een meter voor de hoefslag af te wenden en hem dan wat meer naar de hoefslag laten 'vallen' en daar bij de goede hulpen geven.
Dit zou ik juist niet doen!!! Zo leer je een paard juist over de schouder te vallen en dat wordt straks alleen maar lastiger, omdat hij als het ware naar de hoefslag toe wordt getrokken.
Ik moet van mijn instructeur van de (binnen) hoefslag naar het midden toe wijken en niet vanaf de A-C lijn naar de hoefslag. Mijn instructeur vertelde dat veel paarden zich 'aangetrokken' voelen naar de hoefslag. Juist omdat ze zo graag naar de hoefslag willen vallen ze vaak over de schouder heen.
veerle123 schreef:jemig ik moest het 3keer lezen voor ik alles begreep, maar ik zal het zeker proberen!!
sorry..... gewoon een volte rijden en het laatste stukje wijken naar de hoefslag... zo simpeler?