zuur in de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mekkie

zuur in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:53

mijn paard doet in de bak ontzettend zuur naar andere paarden als ik ze passeer. hij legt z'n oren helemaal plat in de nek en als ik niet op let springt hij ook nog eropaf .hij heeft nog nooit echt geslagen maar ik vertrouw hem niet echt. kan ik daar iets aan doen? als ik bv naast iemand uitstap is er niks aan de hand.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:54

Ik volg je topic even, ik heb er ook zo een namelijk

Wat doe jij als je paardje zuur is? Reageer je of negeer je het?

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:24

Mijn pony heeft het met bepaalde paarden(die onder haar staan in de hierarchie). Gewoon een beetje uitkijken en rekening houden met de 'persoonlijke ruimte' van een paard. In principe vind ik dat je pas met de hierarchie tussen paarden onderling moet bemoeien op het punt dat het gevaarlijk wordt, dus als hij/zij echt probeert te trappen/aanvallen.

mekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:18

ik negeer dit gedrag gewoon want hij is nie echt gevaarlijk of zo
wel is hij de heer en meester onder de paarden dus misschien is het net als bij regina een dominantie geval

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:27

Mijne is ook vrij dominant, dus dat zal wel een hoop verklaren. Ik weet alleen niet in hoe verre die van jullie het doen, maar mijne probeert echt los te breken en er achteraan te gaan. In elk geval spant ze zo aan dat je de oefening niet af kan maken. Ik kan dit dus helaas niet negeren, maar ik ben er ook niet echt uit wat ik wel moet doen..

maximee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:14

Je zou het kunnen nergeren, maar op een of andere manier zou je eigenlijk ook moeten laten zien wat jij van hem verwacht wat die mag.

Tip voor als je hem niet vertrouwt:

Doe oefeningen met hem zoals: zachtjes aanraken over zijn gehele vacht zodat die ontspant, voeten een voor een optillen, halt laten houden je stem en dan achteruit lopen en dat die je pas mag volgen als jij het zegt.

Succes!