problemen met rechterhand (rechterbeen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

problemen met rechterhand (rechterbeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:59

hey iedereen! Ik heb een new forest pony, echt een superpaardje, op zijn linkerhand doet hij alles super, maar op zijn rechterhand toch wel minder...

als ik op de linkerhand loop dan kan ik hem mooi met mijn benen rijden, hem mooi later wijken enz, maar op zijn rechterhand werkt hij tegen het been en komt hij altijd met zijn achterhand naar binnen... ook wijken naar links lukt niet zo goed op deze hand.

heeft iemand tips hiervoor?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx- alvast bedankt

Afbeelding

Vayo

Re: problemen met rechterhand (rechterbeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:24

Hoi,

weet je zeker dat je paard goed rechtgericht is? Paarden die 'scheef' zijn hebben vaak een voorkeur voor een bepaalde hand. Een paard dat recht is loopt op twee teugels met op beide evenveel druk en zet zijn achterhoeven in de sporen van de voorhoeven.

En over het wijken. Hoe wijk jij? Bij A of C afwenden en dan wijken naar de hoefslag? Dit deed ik namelijk altijd. Mijn instructeur vertelde dat veel paarden zich 'aangetrokken' voelen naar de hoefslag. Juist omdat ze zo graag naar de hoefslag willen vallen ze vaak over de schouder heen. Ik moest toen vanaf de hoefslag gaan wijken naar de A-C lijn toe. Dus als ik door de hoek kwam reed ik eerst een paar passen rechtuit en dan wijkte ik naar de A-C lijn toe. Eerst een paar pasjes wijken en dan beloonde ik de pony en reed ik verder rechtdoor. Het aantal passen wijken bouwde ik steeds verder uit. En het rare was dat toen deze 'manier' van wijken goed ging het wijken van de A-C lijn naar de hoefslag ook goed ging. Waarschijnlijk lag dit ook aan mij door dat ik toen vaak privéles nam. En krijg je les? Want dit kan ook heel erg goed helpen! Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt! Succes!

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:33

heey!

bedankt voor je reactie! ik wijk van a of c naar de hoefslag ik zal het omgekeerde zeker eens testen! maar hij luisterd gewoon niet naar mijn rechterbeen als ik vraag om zo te wijken...

en dat van rechtgericht zijn... had ik ook al aan gedacht, soms heb ik idd het gevoel dat hij een beetje scheef loopt, zijn rechterhand (achterhand) zo een beetje naar rechts gericht

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:35

Het licht waarschijnljk aan het rechtrichten, ja. Probeer anders wat schouder voor te rijden op rechts, zodat hij zn rechterachterbeen er wel onder moet zetten!

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:18

Probeer je paard dus met je linkerbeen naar je rechterteugel te rijden.

Je paard is ( gebogen, Als je dan linkerbeen geeft rijdt je je paard dus |. dit even simpel uitgelegd.

Jeaninee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:45

mijn paard heeft dit op de linkerhand.. erg vervelend ja.. maar wel handig deze tips

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:19