Racemonster, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy_

Racemonster, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:27

Hoi,

Beetje rare titel misschien, maar ik wist het echt even niet anders te omschrijven. Ik heb een probleempje, ik heb namelijk niet echt controle over het tempo. Het gaat nu al stukken beter dan eerst, d.m.v. veel overgangen en figuren rijden. Zolang ik de teugels gewoon 'op maat' heb, gaat het prima, maar als ik (bijvoorbeeld na de galop) even wil uitdraven, met een los teugeltje dus, vliegt hij meteen in een loeiharde draf. Wat kan ik hieraan doen of wat moet ik juist niet doen?

Groetjes Nancy

harderwijk18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:38

gewoon weer aanspringen in galop en dan weer terug in de draf net zolang dat ie rustig gaat draven. op een gegeven moment word ie het zat (hoop ikvoor je) en zal hij waarschijnlijk rustig blijven draven!

harderwijk18

Re:

harderwijk18 schreef:
gewoon weer aanspringen in galop en dan weer terug in de draf net zolang dat ie rustig gaat draven. op een gegeven moment word ie het zat (hoop ikvoor je) en zal hij waarschijnlijk rustig blijven draven!

en gewoon stug doorgaan met overgangen rijden.

Vayo

Re:

Hoi,

dus het probleem ligt enkel bij het uitdraven, wanneer jij de teugels lang laat? Dat zou ik oplossen door hem op de volte te zetten en dan de teugels wel lang te laten, dus je paard zijn hals te laten strekken met zijn neusje richting grond, maar zorg dat je het contact met zijn mond niet verliest.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:56

Ik heb het misschien een beetje verkeerd uitgelegd, meestal laat ik hem uitdraven als ik gegaloppeerd heb (niet alléén dan natuurlijk ), maar het zou bij wijze van spreken ook zo zijn als ik net ga aandraven met een lange teugel. Niet alleen bij het uitdraven dus. Bedankt voor de tips verder!

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:39

Proberen terug te pakken op je zit.
Je lang en zwaar proberen te maken.

Ik herken je probleem, mijn verzorgpony doet dat ook.
Zwaar irritant.
Verder zou ik het ook niet weten, want hij blijft dat soms nog steeds doen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:56

Hij versnelt dus zodra jij je teugels verlengt?
In dat geval: probeer eens om op de grote volte steeds een stukje hals te laten strekken en weer op te nemen, zowel in stap en draf als in galop.

Het zou kunnen zijn dat hij een balansprobleem heeft en steun zoekt op je hand. Zodra die steun verdwijnt, krijgt hij het moeilijk en gaat harder lopen.
Probeer dus om hem meer op eigen benen te krijgen in dat geval.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:13

Bedankt weer voor de tips!
Urielle; dat klinkt wel logisch eigenlijk, ga ik zeker proberen!

maximee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:03

Gewoon overgangen rijden. Ook als je gaat uitstappen of draven. Succes

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:14

juist heel goed met je zit proberen op te vangen...je zwaar maken en langzamer licht gaan rijden dan dat je paard het draf tempo heeft dan komen ze meestal wel trug....bij mij helpt het ook! succes!

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:20

Langzaam lichtrijden en goed in evenwicht zitten zodat jij je paard iig niet uit evenwicht brengt.

lOttiiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:44

nooit blijven vasthouden. Wel altijd contact houden. Zoek spanning, en dan weer ontspanning.MOeilijk te zeggen heb niet zOveel tijd super veel suCces.. xx

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 22:53

lOttiiee schreef:
nooit blijven vasthouden. Wel altijd contact houden. Zoek spanning, en dan weer ontspanning.MOeilijk te zeggen heb niet zOveel tijd super veel suCces.. xx

Sorry maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, zou je het wat duidelijker uit kunnen leggen? (Mag ook via PM)