Wat doe je hieraan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Wat doe je hieraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:43

Hallo,

Ik heb een 11 jarige IJslandse merrie, ze is heel lief, en doet MEESTAL alles wat je vraagt. Alleen als we in de binnebak gaan rijden, word ze heel vervelend, dan luisert ze niet naar mijn been, maakt zich heel sterk, wil niet de kant op die ik op wil, wil heel de tijd snel snel snel! En nog wat van die dingen. Ze staat altijd buiten en is het niet gewend binnen. Zou het komen omdat ze het gewoon niet fijn vind binnen? Want buiten doet ze heel braaf.
Soms heeft ze er een goeie dag tussen zitten.
heeft iemand wat tips? En moet ik gewoon als het kan buitenrijden?

Groetjes Kimmy

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:48

dit hoort bij rijtechnisch Heb je les.. Zo nee, dan zou ik dat wel gaan nemen Het is volgens mij gewoon een dominantie probleempje. Ze heeft geen zin om in de bak te rijden en gaat vervelend doen. Verder kan ik er zo niet echt goed antwoord op geven.. Ik zou veel grondwerk in de bak gaan doen, en een keertje vrijspringen ofzo, zo gaat ze leren dat het in de bak niet alleen maar saai hoeft te zijn

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:50

Sfiejj schreef:
dit hoort bij rijtechnisch Heb je les.. Zo nee, dan zou ik dat wel gaan nemen Het is volgens mij gewoon een dominantie probleempje. Ze heeft geen zin om in de bak te rijden en gaat vervelend doen. Verder kan ik er zo niet echt goed antwoord op geven.. Ik zou veel grondwerk in de bak gaan doen, en een keertje vrijspringen ofzo, zo gaat ze leren dat het in de bak niet alleen maar saai hoeft te zijn

Ja ik heb les. Maar in de buitenbak doet ze het niet.
En we doen iedere woensdag springen in de binnenbak.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:52

Kun je niet aan je instructeur vragen of hij je in de binnenbak wil helpen

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:53

als je les heb zou ik het er een keer met je intructiese/instructeur over hebben...diejj kent samen met jouw je pony het beste....en diejj weet waarschijnlijk de beste manier voor jouw en je pony samen om het op te lossen

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:55

nicoleflens schreef:
als je les heb zou ik het er een keer met je intructiese/instructeur over hebben...diejj kent samen met jouw je pony het beste....en diejj weet waarschijnlijk de beste manier voor jouw en je pony samen om het op te lossen

Ja, vind ik ook. Alleen dan zonder *diejj* msn- taal.

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:55

Het lijkt me een goed idee als je wat vaker met eva naar de binnenbak gaat. Zo wordt het haar duidelijk dat het daar 'leuk' is. Je kunt daar allerlei dingen doen, longeren, grondwerk, vrijspringen, wandelen, noem maar op. Zo krijgt ze prettige ervaringen in de binnenbak.

Je kunt ook vragen of je instructrice je les wilt geven in de binnenbak, zo went eva eraan en kan zij je helpen bij eventuele problemen

succes!!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:56

Ja we hebben het daar al over gehad. Ze zit hier ook op bokt Buff heet ze. Daar ga ik binnekort een les van nemen. ze gaf mij zaterdag wat tips en eva was heel ontspannen en ik zelfook. haha.
Mijn andere instructrice, dat klinkt niet echt, die heeft een schelle stem en Eva word er meer bang van.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:56

Probeer gewoon net te doen of er niets aan de hand is, en zet hem lekker aan het werk. Met andere woorden, doe gewoon hetzelfde als normaal, want anders krijgt hij toch min of meer z'n zin. Gewoon veel overgangen en figuren rijden, dan heeft hij veel meer z'n aandacht bij het rijden en bij jou. Ik weet niet of je al lang in een binnenbak rijdt, maar misschien is het gewoon een kwestie van wennen? En bespreek het met je instructrice, die weet vast wel raad!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:59

Ik rijd nog niet zo lang in de binnenbak nee Nancy22. Maar dat doet ze allemaal wel, maar als ze eenmaal geen reactie geeft eis er niks mee te beginnen, dus beetje moeilijk om dan al die figuren te gaan rijden.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:03

Dat bedoelde ik, misschien moet je probéren (is moeilijk, ik weet het ) net te doen of er niks aan de hand is, want als jij zoiets hebt van laat maar dit heeft toch geen zin, voelt hij dat. En inderdaad ga ook eens iets andere doen dan alleen rijden, dan weet hij dat het niet 'eng' is.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:06

hahaha zou ZE vind het helemaal niet eng hoor! en ik longeer en spring daar ook dus..

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:08

Ja, vind ik ook. Alleen dan zonder *diejj* msn- taal.

haha oke ik zal er aan denken maar het zit er zo in dat ik zelfs op school af en toe er mee schrijf

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:11

Ymmik schreef:
hahaha zou ZE vind het helemaal niet eng hoor! en ik longeer en spring daar ook dus..

Hm, hoe ik er nouweer bij kom dat ze het eng vindt.
Maar ik denk dat het met een beetje oefenen vast wel goed komt, succes!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:12

Ik hoop het maar! bedankt he.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:29

naar RT verplaatst.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:33

Belker schreef:
naar RT verplaatst.

bedankt!

Pareltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 02:26

ik denk dat hij zich gewoon verveelt tijdens het rijden, en daarom zo doet.

nouw veel succes verder!