Bokkerig/niet luisteren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaah

Bokkerig/niet luisteren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 21:13

Heej,

Ik rijd nu ongeveer 3 weken op mijn verzorgfjord Kanjer, hij is heeel sloom. (ff een editje) Maar soms in de 2 achtste hoeken dan voel je hem vooruit schieten en dan begint hij keihard zonder rekening met de rest te houden door de bak te scheuren, en soms bokt hij erbij! Dit is echt heel irritant, ik heb zoiets moet ik die hoek ontwijken? Maar als ik dan eerder een bocht neem, dan doet hij het weer. Dit doet hij soms 1 uur niet, en dan bv de volgende dag doet hij het het hele uur wel.. dus het is zo dat hij het of de hele tijd doet of helemaal niet..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:16

ga hem longeren in die hoek, net zolang tot het afgelopen is, misschien is daar wel iets engs. en zonder dat je het zelf weet, wordt jezelf al gespannen bij die hoek, omdat je weet dat hij weg zal gaan, blijf ontspannen, ook al is dat moeilijk

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 21:17

Ja ik longeer hem wel vaker in de hoek, maar met longeren issie sowieso wat sneller en gaat ie vrij snel ingalop, maar niet dat ik erachteraan sleep ofzo..

Virginie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:20

Misschien verschiet hij van een of ander geluid dat hij hoort? Let erop als je in die hoek passeert. Of misschien is het zot doenderij, een iets dat je zeker niet mag doen is het probleem ontwijken, elke keer zelf rustig blijven en gewoon rustig diep door de hoek rijden. Misschien vlak nadat hij weggelopen is eens gewoon (met eventuel een ander paard erbij) er rustig naar toe stappen en hem even laten rond kijken

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:49

als hij er vandoor gaat, onmiddelijk een hele korte draai van 360 graden maken...

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 00:10

Ik heb vandaag de meeste dingen uitgeprobeerd maar het helpt niet! Als ik eerder afwend, dan zakt hij weer naar beneden, maakt hij een flinke bok en speurt ervandoor.. als ik de hoek diep in wil gaan, doet hij het ook.. en als ik eindelijk voorbij de hoek ben en ergens naartoe afwend, dan doet hij het precies als ik een bocht maak.. :S Het zijn echt de 2 achterste hoeken.. ik word er wel gek van want hij bokt nu steeds hoger en een keer is dat wel acceptabel maar als hij het al doet zodra ik 2 passen in draf ben.. :|

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:26

blijf in 1 hoek een hele kleine volte draven. helpt longeren echt niet? probeer op die kleine volte in die hoek heel veel stelling te vragen, zo is t moeilijk om te bokken. ook al hij bokt. die binnenteugel er heel goed bij houden. zo klein mogelijk die volte.. zoveel mogelijk stelling, net zolang tot hij rustiger wordt en dan ga je weer rechtuit.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:28

Joh, dat zijn de bakkabouters, gebruik de zoekfunctie maar even, dan vind je daar een heel topic over!

*gelooft heel erg in politietraining en join up, ga dat soort dingen eens proberen!*

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 00:29

Hollybolly schreef:
blijf in 1 hoek een hele kleine volte draven. helpt longeren echt niet? probeer op die kleine volte in die hoek heel veel stelling te vragen, zo is t moeilijk om te bokken. ook al hij bokt. die binnenteugel er heel goed bij houden. zo klein mogelijk die volte.. zoveel mogelijk stelling, net zolang tot hij rustiger wordt en dan ga je weer rechtuit.

Ja hij longeert sowieso niet zo moeilijk, het is meer als ik erop zit. Maar ik kan het wel proberen om precies in DIE hoek te longeren, maar Zaterdag moet ik er pas weer heen. Maar het is denk ik wel irritant als ik hem op de hoefslag bij die hoek zet, omdat daar ook mensen willen rijden..

OemmiejO

Re: Bokkerig/niet luisteren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:33

Gewoon doorrijden, klinkt miss. stom, maar sommige paarden klieren gewoon een beetje. Alert blijven in die hoek en je binnenbeen, buitenteugel erbij.

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 00:36

OemmiejO schreef:
Gewoon doorrijden, klinkt miss. stom, maar sommige paarden klieren gewoon een beetje. Alert blijven in die hoek en je binnenbeen, buitenteugel erbij.

Ja ik rijd ook wel door hoor, maar als hij het al een paar weken doet en er niet mee ophoud, wat heeft het dan voor nut om telkens in die hoek door te rijden? Ik ben echt bang dattie me over zijn hoofd heen gooit.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:03

OemmiejO schreef:

Helamaal mee eens. Ik denk dat je een beetje bang bent dat er echt iets gebeurd en dat voelt je pony, die zal dan blijven klieren. Gewoon zelfverzekerd (gebruik je stem maar flink) die hoek doorrijden!