Als ik op Nike aan het rijden ben zakt ze in stap best wel goed en ze zet haar achterhand al veel beter onder zich dan eerst. Maar in draf wil ze vaak niet luisteren/goed reageren.
Soms wil ze heel erg gaan vluchten voor mijn been, zodra ik mijn been een klein beetje aanleg schiet ze al weg, de andere keer moet ik eerst echt drijven voordat ze reageerd.
Ik wil haar graag naar beneden rijden oftewel aan te teugel hebben lopen omdat ze daardoor beter/regelmatiger gaat lopen.
Maar dat lukt vaak niet of niet goed, vooral op het begin met het rijden.
Ikzelf moet ook nog veel leren en het zal best zijn dat ik dingen fout doe, maar Nike is me een beetje aan het klieren eigenlijk.
Eerst was Nike meer de baas over mij dan ik over haar, nu ben ik wat strenger tegen haar en daar kan ze niet zo goed tegen.
Als ik dus aan het draven ben en de teugels gewoon vasthoud eigenlijk en helemaal niet vraag gaat ze steeds harder draven, tot ze op het tempo is dat ze zelf wil en dan wil ze ook zo hard blijven draven. Terwijl dat ver boven haar eigen tempo is eigenlijk.
Pak ik de teugels wat aan dan kan ze de ene keer heel erg gaan dribbelen, de andere keer niet luisteren voordat ik meer ga hangen/trekken aan de teugels. En dat doe ik liever niet
Het is ook wel dat ze goed reageerd, maar als ze dit eenmaal een paar keer heeft gedaan begint ze pas echt
Ik houd haar niet alleen van voor tegen natuurlijk, dan gaat ze haar achterbenen maar laten slingeren of in stap gaan. Vaak gaat ze of te langzaam of te snel, ik doe ook veel met mijn benen zodat ze de haar achterhand ook goed blijft proberen(teminste dat probeer ik) En de bedoeling is dan om haar van voren op te vangen.
Als dat goed gaat moet ik mijn hand iets ontspannen waardoor ze kan gaan nageven, zodra ze naar beneden loopt voor een paar passen gaat ze weer versnellen en begint het weer van voor af aan.
Ook komt het wel eens voor dat als ze zakt ze haar achterbenen niet meer goed onder zich zet.
Ik rijd wel veel overgangen, op het begin van stap naar draf en weer naar stap en weer draf enz. (of van stap naar halt) en als ik wat langer aan het rijden ben ook van draf naar halt en van halt naar draf.
Ze gaat dan wel al ietsjes beter op mijn tegenhouden reageren vaak, en vlucht niet meer zo erg voor mijn been. Ik probeer dus wel altijd ook al wil ze ervoor vluchten mun been eraan te houden en ze niet af te steken. Al wil ik deze dingen ook nog wel eens vergeten
Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen en misschien hebben jullie wel wat tips voor me, van wat je uit dit verhaal kan opmaken.
Aan dingen over dat ik het niet alleen kan bijv. heb ik niks, dat snap ik zelf ook wel en daarom zoek ik daar ook hulp bij
Dus graag alleen serieuse reacties 
Groetjes Patty & alvast bedankt!
edit: hier is het topic van de laatst gemaakte foto's op Nike toen het juist erg goed ging vergeleken met de 3 dagen daarvoor.
viewtopic.php?f=10&t=509729&hilit=
Heb ook meerde figuren gereden, vooral voltes en dat ging ook best wel goed. Laterna ging ze soms uit uit zichzelf naar beneden. Maar dat doet ze op het einde aan wel vaker, al begon ze nu wel eerder uit zichzelf.
ben blij dat het heeft geholpen! Ga zo maar lekker door.. Wat goed dat hij al uit zichzelf naar beneden ging. Dat is meestal een teken van ontspanning en dat je hem goed rijd.