Mijn paard loopt netjes en ontspannen nagevelijk. Achterhand zit er netjes bij etc. Als ze aan het einde van de training helemaal los is kan ik haar niet lang laag rijden. Weet iemand hoe dit kan komen of heeft iemand tips. Ik heb over een weekje weer les en kan het dan vragen maar zou het wel leuk vinden als ik nou al tips heb zodat ik er even mee verder kan totdat ik weer les heb.
Ik vind het wel raar dat je paard dit niet doet als je hem los hebt gereden.Ik kan ook niet echt iets zinnig's zeggen omdat ik je paard niet ken en ook niet weet hoe die loopt.Zelf rijd ik heel veel lang en laag en als ik net begin met rijden wil hij nog wel eens "protesteren"maar als ik hem lekker heb los gereden wil hij altijd laag lopen met zijn neus over de grond.Mss is er iets niet fijn in de rug van je paard dat hij niet kan zakken maar dan snap ik ook niet hoe je hem wel los kunt rijden want als je je paard los rijdt gebruik ik altijd al of hij wel lekker mijn hand wil volgen en of hij fijn in wil buigen.
Ik kan nu wel zeggen tegen je als hij in eerste instantie wel je hand volgt is goed en als hij daarna weer omhoog komt weer opnieuw vragen en goed belonen als hij het dan doet{veel klopjes/kriebels geven met je binnenhand en veel stem gebruiken zeg maar dat hij het beste paard van stal is.}Hij zal steeds sneller jouw begrijpen maar als het hem echt niet lukt omdat er iets niet lekker zit zou ik dat dus niet doen en eens naar hem laten kijken.
ik laat mijn verzorgpaard (omdat hij moeilijk ontspant) veel op de volte halsstrekken, ik houd wel verbinding, maar geef goed mee als hij omlaag gaat met zijn hoofd. als hij weer omhoog komt pak ik de teugels weer wat korter vast zodat ik weer verbinding krijg en dan vraag ik weer of hij omlaag wil. volgens mij krijgt het paard dan wel door dat je hem het liefst zo laag mogelijk hebt.