paard schud heel erg met der hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

paard schud heel erg met der hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:56

Ik ging net rijden en mijn verzorgpaardje was best fris omdat ze sinds zondag had stil gestaan (door operatie aan der oogje). Nu ging het 20 minuten goed, ze liep lekker voorwaarts enz. tot er iemand bij de bak ging kijken. Ze schoot toen onder me vandaan dus ik haar weer terug gekregen en liet haar weer aandraven. Ze wilde niet in draf en reageerde niet op mijn been. Ik heb haar toen een harde tik gegeven maar ze trok zich er niks van aan. Het volgende moment begon ze als een gek met haar hoofd te schudden zodat het voor mij praktisch onmogelijk was haar voorwaarts te krijgen. Weet iemand waarom ze dit deed? Toen ik haar een jaar geleden ging rijden deed ze dit constant maar toen ben ik haar zonder thiedeman gaan rijden en met super licht contact en toen was het over. Het gekke vind ik ook dat er eigenlijk niks gebeurde. Ik had geen spanning op de teugels dus ik stoorde haar ook niet in de mond ofzo.
En wat doen jullie als een paard niet vooruit wil en ook niet op een tik reageerd??

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:06

misschien heb je teveel in een keer gedaan, ik zou zowiezo niet meteen gaan rijden na stil gestaan te hebben door een operatie. Misschien heeft ze pijn gehad...
als ze twintig minuten lang goed haar best doet en ze dan in een keer gek doet dan wil ze je duidelijk iets vertellen en denkt dan eerst bij jezelf waarom ze zo reageert alvorens haar te gaan straffen.
Wat voor een operatie heeft ze gehad dan? en is ze geheel onder narcose gegaan of alleen plaatselijk?

miss_nadine

Re: paard schud heel erg met der hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:09

Ze heeft alleen plaatselijke verdoving gehad en ze mocht gelijk weer werken zij de da. Ik heb zelfs nog een paar dagen gewacht dus ik denk niet dat het daar aan ligt...
En ik heb ook helemaal niet intensief gereden, eigenlijk alleen maar gestapt met lange teugel en een paar rondjes gedraaft. Daarna heb ik haar nog losgegooit en toen ging ze enthousiast rondjes rennen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:03

mijn pony doet dit af en toe ook (dat ze nergens meer op reageert)
misschien heeft ze ergens pijn ofzo? of probeerd ze je uit.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:25

of ze heeft pijn
of je moet duidelijk maken dat je toch echt in draf wilt, laat als ze echt veel met haar hoofd schud de teugels maar los (lang, niet helemaal los), die heb je toch niet nodig als je alleen maar vooruit wil

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:22

Misschien ziet ze tijdelijk minder goed door de operatie, en schrok ze van de kijker toen ze die ineens zag? En als ze weinig ziet, lijkt t me logisch dat ze het eng vind om erlangs te gaan. Kan ook een aanleuningsprobleem zijn... dat je dus te weinig/verkeerde aanleuning hebt. Of mss zelfs iets met der tanden? Maar probeer eerst ff de aanleuning te verbeteren!

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:13

Mijn 5 jarige merrie was ook veel aan het schudden met haar hoofd.
De veearts heeft de boel gevijld (6 maanden terug ook al) en het schudden is een stuk minder geworden.