Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sonja schreef:Ik zou eerst willen weten WAAROM ze zo'n onrustige hoofdhouding heeft. Als ze dat heeft omdat de kiezen vol haken zitten, zal een rubberen bit je bijvoorbeeld ook niet helpen.

xcynthiax schreef:deze dingen heb ik al laten controleren, ze is helemaal klinisch onderzocht en alles was goed. ik heb ook pas een nieuw zadel op maat laten maken en daar ligt het ook niet aan. ook hebben we ook de tandarts laten komen en er was niks mis met d'r gebit..
KiWiKo schreef:geen ander bit, maar een rustigere handhouding
)
xcynthiax schreef:deze dingen heb ik al laten controleren, ze is helemaal klinisch onderzocht en alles was goed. ik heb ook pas een nieuw zadel op maat laten maken en daar ligt het ook niet aan. ook hebben we ook de tandarts laten komen en er was niks mis met d'r gebit..
.
KiWiKo schreef:geen ander bit, maar een rustigere handhouding
Ik heb zelf niet echt ervaringen met rubber bitjes, maar er wordt wel vaak gezegd dat het een irriterende werking op het tandvlees heeft omdat het zeg maar "schuurt" Obsessed schreef:Ik zou kijken of de oorzaak niet bij jouw houding of aan het gebit van het paard ligt, dit zijn namelijk meestal de oorzaken want een pony schudt niet voor niets met zijn hoofdIk heb zelf niet echt ervaringen met rubber bitjes, maar er wordt wel vaak gezegd dat het een irriterende werking op het tandvlees heeft omdat het zeg maar "schuurt"
xcynthiax schreef:waarom denken jullie dan meteen dat het rijtechnisch is