de bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 22:19

Hey Hey

Ik was vandaag weer in de bak aan het rijden en de eerste 10 min gaat het goed...Happy heel blij enzo..maar naar mate de tijd vorderd..hoe koppiger ze wordt..ze vind het niet leuk meer...ik weet dat de bak haar favo plek niet is om te rijden maar toch.. na een tijdje gaat ze staken..ze stopt en ik krijg ze niet vooruit behalve als ik een zweep in mn laarzen stop..maar dat is ook niet de oplossing om een lekker uurtje te rijden vind ik, dit is pas sinds een paar maanden dat dit zo is tijdens het rijden...en heb om heel eerlijk te zijn geen idee hoe het komt..doe ik teveel hetzefde?Geef ik verkeerde hulpen??

Wie heeft er tips om het voor Happy (en voor mij)leuker te maken tijdens het rijden inde bak?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:47

Train je alleen in de bak of doe je ook wel eens iets leuks daar? Werk je misschien te lang met haar? Ik noem zomaar wat hoor

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:55

ja, ik denk dat je pony van wat meer afwisseling houd, doe ook eens wat lekker grondwerken of spelletjes met haar, zonder dat je er op zit. ga de vogelde keer leuke figuren rijden, dan springen en doe dan nog eens dressuur, het helpt bij die van mij wel in ieder geval

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 22:56

Nou ik ga regelmatig een buitenrit maken, en dit gebeurt soms al na kwartiertje inde bak te rijden haha lol..dusja..doe wat figuren rijden..springen, etc etc...

Weet iemand iets waardoor ze weer lol krijgt in het rijden in de bak?

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 22:58

Ik hoor vaker spelletjes..maar wat verstaan jullie onder spelletjes...?Vrijheidsdressuur?(probeer ik..ma ze snap het niet altijd) en Natural Horsemanship weet niet goed waar ik moet beginnen daar mee..(heb dat boek tig x gelezen )

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:03

spelletjes: laat haar los, doe en bal in de bak, of doe een beetje aan vrijheidsdressuur, of gewoon zelf lekker meerennen gewoon leuke dingen, verzin maar iets

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 23:08

Een bal? Moet dan wel een Skippy bal zijn ofzo... miss niet zo`n gek idee..maar waar haal ik zo`n bal vandaan en waar leg ik hem op stal haha

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:35

)
Allegandra schreef:
Een bal? Moet dan wel een Skippy bal zijn ofzo... miss niet zo`n gek idee..maar waar haal ik zo`n bal vandaan en waar leg ik hem op stal haha

gewoon zo'n jolly bal kopen die kan je ook in je stal leggen.
(al doet die van mij er helemaal niks mee

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 23:43

ja zou geen slecht idee zijn is zo`n jollybal ni duur?..of een emmer haha (ze gooit altijd de emmers omver..ik ga morgen mijn fantasie los laten

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:45

Ja en wat denk je van gewonen rubberen auto banden daar zijn onze paarden ook gek mee in de paddock of pionnen

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 23:46

mmm jij heb goeie ideen zeg hehe

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 10:40

Zorg je voor afwisseling?
Bijv. ene keer springen, andere keer longeren, dressuren, simpelweg losgooien met bovengenoemde speeltjes?
Ik had het ook met Arie, reed ik met zweep en om hem dan elke keer verrot te slaan vond ik ook niks, is niet mijn manier van omgaan. Hij reageerde niet eens meer op een tik van de zweep, terwijl ik die amper gebruikte. Af en toe om de achterhand er beter onder te krijgen dmv een steuntje bij de kont.
Maar ook dat werkte niet, dus ging ik maar in de wei rijden en springen en dingen.
En daarna in de winter, heeft ie echt de hele winter niet gestaakt!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:09

je schreef dat je vaak al na een kwartier in de bak naar buiten gaat, omdat het niet leuk meer is...
Je paardje weet dus precies wat ze moet doen om onder het werk in de bak uit te komen. Als je echt in de bak wilt rijden, dan zul je haar samen met goede begeleiding even door moeten pakken in de bak!
En niet je zweepje in je laars stoppen, is gevaarlijk wanneer je valt. Leg hem dan op de bakrond, of in een hoek op de grond...

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 11:14

Ik spring regelmatig (ma nu ni meer de hindernissen zijn weg, snik) en doe geregeld buitenritjes, longeren (heel af en toe..) los gooien gebeurt ook regelmatig dat we beetje gek doen in de bak, soms samen met ander paard. we gaan wel is aan de hand wandelen, grazen op een stukje grasland(ze staan nu in de modder).

Na een kwartiertje begint ze dat te doen..dan laat ik haar ff stappen, en na 2 rondjes stappen gaat ze weer verder ma om de 5 min gaat ze dan stoppen, moet ik ze omdraaien etc etc... ik weet dat ze gek is op buitenritten etc etc maar het kan niet altijd hemel op aarde zijn toch?

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 11:15

ohja de zweep ik stop em dan ff 2 seconde in mn laars of hou em vast en dan loopt ze als een speer...en dan leg ik em weer aan de kant... als ik hem naast de bak leg weet ze van..ooh ze heeft hem nu toch neit bij...

Jimbo

Re: de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:42

Als je het mij vraagt is ze gewoon aan het pesten, probeer gewoon door te rijden zonder te gaan stappen ofzo, (val er zo mogelijk niet af) houd haar aandacht bij het werk (ineens een overgang rijden, afwenden,oefening vragen.
zorg dat ze een beetje bezig blijft. het stappen is alleen maar een beloning voor haar, zelfs in stap kan je met haar werken, eerst af een toe een kleine volte, es een keer stilstaan en weer vlot wegstappen ed.
Als ze echt zo vervelend is dat ze nergens op reageert zou ik vragen om een dierenarts ofzo want dat is niet normaal

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 19:52

Vandaag heb ik wat afwisseling gedaan onder het rijden...wat balkjes gelopen etc etc..en mini sprongetje.. alles gaat goed soms stopte ze even en dan pakte ik de zweep vast en was er niks aan de hand..alleen het probleemdan is dat ze dan hyperactief wordt..op de rechterhand heel heeel actief..hard draven(ja het is wel een dravertje ma ze kan het ook rustig), ga ik op de linkerhand rijden is er niks aan de hand...maar hopelijk gaat het na een tijdje steeds beter...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:43

ik zat op mijn merrie in de wei, zonder zadel en moest dan mijn zusje tikken die liep... of ander som haha, of verstoppertje met je paard, deed ik alleen in het donker, want waar zet je zo'n beest van 1.63 neer? achter een boom?