moeilijk uit te zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romantic

moeilijk uit te zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 12:49

ik heb vandaag mn paardje een maand.
heb nu 1 keer prive les gehad en voorderest veel zelf gereden. maar ik kan nog steeds de draf niet uit zitten ze gooit je als name omhoog in de draf,mn vorige paard integendeel had juist hele langzame gangen dat heerlijk zit dus het is zowieso na 3 jaar hetzelfde paard moeilijk om op een nieuw paard je zit te corrigeren.

wie heeft er mischien tips voor mij, om toch de zit in draf onder de knie te krijgen?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:29

Oefenen, oefenen, oefenen. Dan komt het vanzelf. Niet verkrampter gaan zitten of klemmen. Je moet bij dit paardje gewoon weer even het juiste gevoel te apkkeen krijgen. Succes

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:44

proberen om wat rustiger te draven en het dan te proberen en dan langzaam te tempo opvoeren tot je het te pakken heb.en inderdaad veel oefenen

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:00

beugels uit, eerst langzaam draven en dan beginnen opbouwen. ook veel aan je buik- en rugspieren werken, dan kan je veel beter blijven zitten. de rug van je paard ook rond maken en ontspannen, anders kan je nooit zitten en blijf je rondhupsen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:05

Bij mij helpt het heel erg als ik mee probeer te zitten i.p.v. hem uit te zitten. Ik kan het niet goed uitleggen. Maar probeer zijn passen met je zit te volgen en rij hem met je zit. Dan wordt het makkelijker.
Loopt je paard wel over z'n rug heen trouwens? Want dat scheelt ook met zitten.

Jimbo

Re: moeilijk uit te zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:57

zitles?

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:18

Niet blijven hobbelen, probeer korte stukjes door te zitten. bv 4 passen doorzitten en 4 lichtrijden. Als je uit het ritme raakt, even gaan lichtrijden en opnieuw beginnen. Vooral niet krampachtig proberen te blijven zitten.
En inderdaad langzamer laten draven dan zit het gemakkelijker.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:21

Hmm.. apart.. ik heb ook heel lang op een pony gereden met korte pasjes en daarna op een enorm paard met hele grote passen waardoor je er ook echt uitgegooid wordt, en heb er nooit problemen mee gehad, natuurlijk eerste keer ff wennen, omdat ik nog noit op een paard gereden had.. probeer gewoon ontspannen te zitten en mee te gaan in de passen, is echt niet moeilijk hoor
Alleen dat langzamer draven raad ik je niet echt aan.. iemand anders heeft mijn paard gereden en kon dr ook niet uitzitten en heeft dr telkens langzamer laten lopen en toen is ze ee tijd helemaal verpest geweest.. zeg het alleen maar hoor Want zoals je zegt dat ie een enorme draf heeft maak je de pasjes alleen korter door langzamer te draven..

romantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 14:10

ik wilde even zeggen dat het al stukken beter gaat, t is echt een moeilijl paard om uit te zitten maar na veel oefenen kan ik er al veel beter op zitten:) bedankt voor jullie tips

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:12

hmzz komt me bekent voor haha!! ik heb dan n pony maar toch.. als hij helemaal ontspanne is en lekker loopt kan ik hem redelijk uitzitten maar t blijft veel moeite kosten.

Elsepelsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:01

buik in houden