.De draver waar ik op rijd heeft een zeer goede conditie en houd super van lange ritten.
Ik heb echter 2 dingen waar ik tegen op loop:
1) ze vind het heerlijk om hard te gaan (ze heeft gekoersd)
maar ik moet haar nu gaan trainen om een rustige draf en zeker een rustig handgalopje buiten te kunnen maken ivm haar hartslag op peil te houden en niet al haar energie in een paar minuten op te maken!
In de bak is het geen probleem, echter in het bos wel.
Ze vindt de galop nog vrij moeilijk en heeft nog niet het goede evenwicht om zonder 'houvast' (de bakrand) rustig te galloperen. Hoe train ik haar zodat ze rustig gaat galloperen zonder meteen in draf te vallen?
Daarnaast gaat ze eerst heel hard draven voordat ze in galop aanspringt/ valt (behalve als ik haar vanuit stilstand laat aangalloperen, wat ik dus meestal doe). In de bak spring ik altijd in een hoek aan en doet ze dat keurig. Hoe kan ik haar leren vanuit een rustige draf aan te springen in galop
?2) In het begin loopt ze weleens wat stijfjes (vooral in draf). Dit heeft niets met kreupelheid te maken, is al verschillende keren door DA onderzocht. Maar komt ze dan wel door de keuring heen??
Bedankt voor jullie tips! *o/*
Dat draven doen ze max 3 kilometer en valt geen 30 kilometer vol te houden. Daarbij is het ook niet zo lekker uit te zitten, aangezien je het zelf ook nog uit moet rijden. Af en toe wat afwisseling is wel prettig. 
). Advies is dus flink te stappen voor de keuringen en eventueel een kwartiertje te longeren. Niets zo vervelend als afgekeurd worden voor je überhaupt begonnen bent.