Ik ben ook op een jong paard aan het rijden. En inderdaad is de galop nog een probleem. Ik laat hem er nu nog invallen en ga niet lopen stressen op een kleine volte omdat ik m daar alleen maar mee loop te pesten. Hij heeft al het gevoel dat ie negen benen heeft in de galop... Van pure frustratie geeft ie ook een bok bij het aanspringen, maar dat neem ik m ook nog niet kwalijk.
Achtergrond: het is een jonge fries die zadelmak gemaakt is, en daarna de zomer op de wei gestaan heeft. Nu ben ik m sinds een week of 3 weer aan het oppakken. Hij is nog maar net gecastreerd en nog een beetje een macho. Hij houdt er erg van om te showen in de draf. Hij heeft ook in het tuig gestaan en dat merk je wel in de bochten. Hij is heel licht aan het been, maar kan een beetje drammerig zijn als er veel paarden in de bak lopen.
Ik probeer veel binnenhoefslag te rijden om m recht te krijgen op twee teugels en voor de afwisseling wat slangenvoltes. Rechtsom vind ie nog heel moeilijk en reed ik tot vorige week nog vierkantjes ipv voltes. Maar hij pakt het snel op.