Steigeren alleen vanuit stilstand??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Steigeren alleen vanuit stilstand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 20:13

mijn vraag is eigenlijk al duidelijk,

kan een paard alleen maar steigeren als het stilstaat of ook als het loopt??
ik hoor het soms wel is, maar het lijkt me toch niet dat logisch dat het paard in een keer de lucht in gaat als het aan het draven is.

groetjes RZDlover

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:14

je hebt ze er tussen zitten die zoooo watersnel zijn dat het lijkt alsof ze nog in beweging zijn, maar een paard kan echt alleen steigeren uit stilstand

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:20

Zoals Kiwiko al zegt
Maar ze kunnen bliksemsnel op de rem gaan en zich dus voor het gevoel vanuit een volle draf achterover gooien. Ben zo achterover geslagen met paard en al namelijk.

Rytm

Re: Steigeren alleen vanuit stilstand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:09

Jep, precies wat gezegd wordt. Een paar dat ik rijd heeft er ook een handje van. HEEL vervelend.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:11

Het kan idd alleen vanuit stilstand
daarom moet je een paard dat graag omhoog komt ook voorwaarts houden
voel je dat ze een beetje terug komen in tempo, hup naar voren.

alleen heb je idd watervlugge paarden, die staan binnen een halve sec omhoog.

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:29

Een paard moet wel voorwaarts willen of op z'n minst gaan, anders heb je een heel ander probleem
Steigeren kan alleen vanuit stilstand. Bij notoire stakers lig je met steigeren zo in het zand met een paard naast je of op je voordat je er erg in hebt. Dat doen ze razendsnel.

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:05

Mijn paard heeft hier wel een truc voor.
Die springt vanuit galop stap of draf gewoon met zo een kracht naar voren en omhoog dat we net zo hoog gaan alleen dan ook nog eens vooruit.
Als mijnes wilt dan is hij idd binnen een halve seconde op zijn achterbenen.

calliou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:17

echt steigeren kan alleen uit stilstand.. maar er zijn zoveel varianten die wel vanuit de draf en galop kunnen.. soms wel grappig als je ze terug ziet op video! echt steigeren kan alleen uit stilstand.. maar er zijn zoveel varianten die wel vanuit de draf en galop kunnen.. soms wel grappig als je ze terug ziet op video!echt steigeren kan alleen uit stilstand.. maar er zijn zoveel varianten die wel vanuit de draf en galop kunnen.. soms wel grappig als je ze terug ziet op video!

calliou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:18

calliou schreef:
*D echt steigeren kan alleen uit stilstand.. maar er zijn zoveel varianten die wel vanuit de draf en galop kunnen.. soms wel grappig als je ze terug ziet op video! echt steigeren kan alleen uit stilstand.. maar er zijn zoveel varianten die wel vanuit de draf en galop kunnen.. soms wel grappig als je ze terug ziet op video!echt steigeren kan alleen uit stilstand.. maar er zijn zoveel varianten die wel vanuit de draf en galop kunnen.. soms wel grappig als je ze terug ziet op video!

oeps.. volgens mij ging er wat mis..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:09

Sjel schreef:
Mijn paard heeft hier wel een truc voor.
Die springt vanuit galop stap of draf gewoon met zo een kracht naar voren en omhoog dat we net zo hoog gaan alleen dan ook nog eens vooruit.

Die ken ik ook ja
Van die gigantische luchtsprongen, onderwijl maaiend met die voorbenen, of die achterbenen uitslaan
Kun je ook nog al eens krijgen wanneer je een steigerend paard naar voren tikt.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:17

Ja precies, dat bedoel ik. Echt heel vervelend.
Of dat ze terwijl je galoppeert ineens terugkomen in tempo (en niet meer vooruit te krijgen zijn) en dan meer omhoog springen dan naar voren en dan ineens gewoon helemaal omhoog komen.
Ik weet niet precies hoe dat gaat, gaat veel te snel als ik erop zit.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:21

Hihihi zo heb ik een keer in een les gehad met een 6 jarige merrie..... die kon ook zo ineens op de rem maar steigerde er nooit achteraan gelukkig....... maargoed ben aan het galoperen, moest wat sluiten en ding ging staan huppen. Ik hoor mijn instructeur schreeuwen........ naaahaaar voohooorrrennnnn en ik geef me daar een partij been de sprong die daarop volgde was er een van pure woede maar ik stond wel ineens 10 meter verderop ......... mijn instructeur toen heel droog.......... Keihk das naar voren

Dank u de koekoek

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:24

Ook een leuk effect ja.

Joosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:00

Mijn bijrijdpaardje heeft hier ook een handje van. Ze gaat dan vanuit een serie bokken ineens op de rem en dan staat ze meteen rechtop.
De eerste keer schrok ik me wild, maar nu ben ik haar meestal voor... Maar ze maakt dan inderdaad wel eens een steigersprong... Is nie fijn...