overactief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rudolfietje

overactief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 17:00

Mij paard is normaal braaf tijdens de buitenrit.
De laatste keer dat we gingen was hij de gehel rit aan het dribbelen, schoot hij weg, bokte hij constant in de galop en ging hij zijwaarts. Hij heeft geen enkele pas rustig gestapt en pakte het bit vast. Dit alles was heel vervelend. Komt dat nou doordat hij een poosje op stal heeft gestaan en niet buiten is geweest, of wil hij nou graag voorop lopen. Ik heb geen idee!

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:08

Als hij een dag op stal heeft gestaan is het logisch, dan is hij gewoonweg fris.
Zo niet, kijk eens of hij rustiger wordt als je met 'm voorop gaat.
Sommige paarden lopen graag voorop en beginnen te staken als ze achteraan moeten.

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:12

ja als pablo zo druk loopt te doen zorg ik ook dat ik voorop rijd!!word het al een stuk beter van!!
maargoed anders eerst even in de bak rijden/longeren of los laten zodat de ergste energie eruit kan??

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:58

veel draven, dan gaat er heel wat energie afvloeien. zet maar in een stevige middendraf en hou hem wat bezig.

santos

Re: overactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:48

kan ook nog door het weer komen(lees; kou). Mijn paard is altijd in de winter veel drukker en lastiger, als in de zomer.

calliou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:20

als de bladeren vallen vallen de ruiter ook met bosjes...
paarden moeten iedere dag buiten... maar als dat niet kan, houd er dan rekening mee dat het weer kouder wordt dus dat de paarden het ook kouder hebben dus frisser zijn...

ellepel

Re: overactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:37

als m'n pony dan veel binnengestaan heeft( wat nooit gebeurt) dan laat ik hem van te voren even los rennen in de bak, kan hij lekker zelf zijn overtollige enrgie kwijt zonder met mij te hoeven vechten en gaat een buitenritje super relaxed!