Als ik met een zweep rij kantel ik iedere keer mijn hand. Ik hou de hand waarin de zweep zit dan in piano stand. Op de één of andere manier kan ik mijn hand niet goed rechtop houden als er een zweep in zit. Heeft iemand tips om dit probleem op te lossen?
dat probleem heb ik ook, vooral met een dressuur zweep die kun je niet langs het been van het paard laten afhangen. met een springzweep valt het bij mij mee.
ik kan dt ook niet als ik de zweep aan het handvat vasthoud zeg maar, maar als ik hem onder het handvat vasthoud lukt me dit wel.. als je bedoelt wat ik denk wat je bedoelt
Je zweep hoort richting spronggewricht te wijzen, dus over je bovenbeen heen richting achterbeen paard. Ik heb er ook wel eens moeite mee om mijn handen dan recht te houden, maar het kan wel. Veel oefenen en er echt op letten, en dan gaat het vanzelf Je hand zal nooit net zo recht staan als je hand zonder zweep, maar het komt dicht in de buurt.
veel oefenen, veel wisselen van hand, heel veel op letten en als je je zweep echt opzij 'steekt' veel tegen de bakrand rijden, dan merk je het zelf wel
Ik probeer ook myn zweep naar achter te houden. want met buitenritten kwamen we nogal wat fietsers tegen en die kun je niet zo van de fiets af slaan met je zweep. of dat je blijft haken met je zweep aan een tak, of paaltje in de bak. Misschien kan je je instructeur keer vragen?
karijn