hallo, ik heb een pony van 4 jaar, we hebben haar als veulen gekocht. en ik heb haar zelf aangereden.
opzich kan ze heel goed rijden, maar ik rij nu nog in de B. dress. thuis gaat het heel goed en bij de les en op concours ook. maar af en toe heeft ze er gewoon geen zin in. het is heel raar. Ze luisterd ook helemaal niet naar het been. ik heb extra les gekregen, heb haar helemaal laten onderzoeken, naar de paardentandarts geweest en iemand die aardstraling kan voelen maakt haar rug regelmatig los.
mijn vader is het helemaal zat. we hebben echt al vanalles geprobeert maar ze blijft ons bedonderen. hij wil dat we nu iets gaan doen. hij wil best een andere pony voor mij kopen, maar dat wil ik niet. wat moet ik doen om haar wat aardiger te maken, en dat ze wat beter gaat luisteren?? help me!!!
Ehhhhh hallo, dat dier is VIER..... Wat verwacht je daar dan helemaal van? Als je een volleerd paard wilt, dan is het handiger om een ouder en wijzer dier in te zetten....
Ik wist niet wat is las :S Ze doet het goed op concours en je rijd nog maar in de B!! Mens? Waar wil je dan rijden..?? Grand prix ofzo? Ik denk dat je maar is goed moet gaan lessen, in plaats van gelijk je pony de schuld te geven.. Sorry voor mijn reactie maar kon het niet laten!
je moet zorgen dat ze plezier heeft in het werk, dat is het belangrijkste. mijn paard heeft ALTIJD zin om te gaan rijden, omdat we het leuk houden voor hem. je klinkt nogal ambitieus, en je vader ook. doe het lekker rustig aan, je pony kan nog zeker 20 jaar mee, dus tijd zat om verder te leren.
@saleen; ik vind het een beetje een raar berichtje Maargoed, uhm ik denk dat het misschien idd beter is dat je rustiger met je pony moet doen. Maar ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal mee doet. Hoop dat het snel overgaat !
die pony is veel te jong om het van m te verwachten. het is gewoon die tijd dat ze zo doet. dat heeft iedere pony. ze krijgen last van de pubertijd. zoals dat bij mensen is , is het ook bij pony's. ik weet niet als dat ook zo bij de pony's en paarden wordt genoemt. maar wees er gewoon voorzichtig mee. en vraag nog niet te veel van m. je pony moet er ook plezier in blijven hebben. en als die dat nu niet heeft dan heeft iee nooiit plezier in het rijden. dat heb ik ook zo gedaan met mijn pony. ze was beleert en toen deden we rustig aan. en een jaar anderhalf jaar begonnen we met het echte werk. zo blijft je pony er ook plezier in hebben. ik heb het zo gedaan met mijn pony. en die van mij rijd ik nu steeds wat verder. en we hebben er allebei heel veel plezier in.
Toen eamonn 4 was (connemarapony). Was die echt een draak in het rijden. Doodbraaf maar liep gewoon waar die zelf besliste. Uiteindelijk ben ik erdoor geraakt. Met veel doorzettingsvermogen en op de duur was mijn geduld volledig op. Na hem een keer aangepakt te hebben op de goede moment was het over en uit met puberen. En ik ben dan 26 j en had last met mijn draakje van 1m51. Weet je wat pony's zijn gewoon superslim en schattig en ze weten het.