slaan naar andere paarden in de bak...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

slaan naar andere paarden in de bak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 22:49

MEXX wordt echt een duvel..
ze is een merrie van 1.21 en wordt gereden door een twaalf jarig meisje.

ze was altijd al erg op haar privacy gesteld en in mijn kleine kudde is zij ook de bazin.

mijn laatste aanwinst(zwart van kleur en een goedsul van karakter) wordt hevig opgejaagd/geslagen in het paddock tijdens losstaan,zo ook hetzelfde bij mijn zwarte shetlander.waar ze eerst ''vriendjes'' mee was.

zij heeft nu ''verkering'' met mijn haflinger en daar is ze rustig en lief bij.

nu in de verenigings bak gaat ze ook naar andere paarden/ponys dreigen en bokken/slaan wanneer we voorbijrijden of ingehaald worden,het begon met een fries,ook zwart uiteraard.
mar het maakt nu niet meer uit wat voor kleur!

haar achterbenen zitten te los!

wat kan ik hieraan doen?

Jimbo

Re: slaan naar andere paarden in de bak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:57

Ik weet niet wat je er aan kan doen maar t lijkt me verstandig om een rood strikje in de staart te doen (teken voor andere ruiters dat je paard slaat)

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 23:05

haha,daar heb ik aangedacht.
zeker straks in januarie met een eerste wedstrijd,maar ze doet het pas sinds kort en hoop het nog te kunnen veranderen.

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:47

een paard bij mij op stal begint eerst met dreigen en dan slaan maar zij lost het op door haar alleen maar vooruit te rijden als ze degene nadert zodat ze er nie veel tijd voor hebben

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:08

klinkt misschien heel hard...maar mijn vorige pony heeft zoiets ook een tijdje gehad..en toen heb k gewoon er een zweep bij gepakt en als hij sloeg sloeg ik hem ook, en zorgde er altijd voor dat ik de laatste tik uit deelde. Het was ook niet overdreven hard slaan maar wel zodat ie het voelde. als je het gaat tolereren dan kan het alleen maar erger worden...

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:25

Pannie schreef:
klinkt misschien heel hard...maar mijn vorige pony heeft zoiets ook een tijdje gehad..en toen heb k gewoon er een zweep bij gepakt en als hij sloeg sloeg ik hem ook, en zorgde er altijd voor dat ik de laatste tik uit deelde. Het was ook niet overdreven hard slaan maar wel zodat ie het voelde. als je het gaat tolereren dan kan het alleen maar erger worden...

ja dit advies is super uitgelegd en sluit ik mij bij aan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:28

Pannie schreef:

juist!!

aanpakken die hap
zijn ze belatafeld

dit helpt idd het beste

al dat gemiep op concours met mensen die hun paarden niet aanpakken

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:18

Ik zou eerst eierstokcystes willen laten uitsluiten voor ik ging meppen. Kortom, laat haar even scannen door een DA.

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:38

Ik zou haar ook maar eens aanpakken. Slaan naar andere paaren mag niet, dus dat moet je haar meteen afleren, anders wordt het alleen maar erger!

amber2588

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:10

Hier is een simpel woord voor: Zweep!

Ik rij ook vaak zoeen (manegepaard), lief tegen mensen, een etter tegen paarden, als ze 't bij mij flikt krijgt ze een rotklap, dat wordt niet getolereerd. Ze probeert het nog drie, vier keer (hardleers) en dan is het over. Bij de volgende ruiter doet ze het weer, maar daar zit ik niet mee.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:59

aanpakken, maar pas dat het niet van kwaad tot erger wordt en ze er bang van wordt. Als ze zijgangen beheerst, kan je ook proberen stukje schouder binnen of buitenwaarts te rijden, dan kan ze minder makkelijk slaan en heb je haar aandacht beter. sterkte

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:39

oke,we gaan aan de slag met haar...bedankt voor alle reakties.

maarloesx

Re: slaan naar andere paarden in de bak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:45

Eerst deed mijn pony dit ook altijd. Ik heb het haar afgeleerd door al te gaan meppen als ze dreigde te schoppen. { dan deed ze haar oren ver achter in de nek en wou niet voorwaarts en draaide tegelijkertijd de kont bij} Meteen als ik zag dat ze wou gaan meppen. Kreeg ze weer een tik met de zweep. Nu doet ze het niet meer. Maar 1 ding hier kunnen wel gevaarlijke situaties door ontstaan want mijn zus en ik reden op het eerst ook nog veel samen. Zei heeft ook al een keer een schop gehad van mijn pony. Haar hele voet was echt helemaal opgezwollen. En had alle kleuren van de regenboog.

Veel succes... _/-o_