geen les, gaat slecht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OranVera

geen les, gaat slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 11:42

hallo iedereen,

Ik heb nu al 3 weken geen les meer gehad en ik merk t echt. De stelling lukt minder, springt in verkeerde galop aan enz. Ik heb volgende week als t goed is gelukkig weer les. Maar hoe doen jullie dat als t helmaal niet mee gaat en je hebt geen les. Ik ging maar springen en buitenrijden, maar dan oefen k natuurlijk helmaal niks. Voor af en toe is het natuurlijk leuk, maar het gaat echt bagger slecht.

Maud_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:54

Volhouden en proberen je paard ontspannen te rijden. Dan maar even geen stelling en buiging maar wel ontspanning erin proberen te houden. Verder kun je inderdaad lekker springen en longeren.

Wat ook erg helpt is een schrift bijhouden met wat je van je les geleerd hebt; dan kun je dat eventueel erbij pakken als je het kwijt bent.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:09

Ik denk dan idd altijd terug aan wat ik geleerd heb in de les. Ik had bijvoorbeeld laatst dat hij helemaal niet los wou laten op rechts. En het lukte allemaal maar niet. En toen eens goed nagedacht over de les, en toen kwam ik er gelukkig toch nog een beetje uit. Ik had toen alleen het geluk dat ik de dag erop weer les had. Dus toen konden we daar weer verder op breien.
Maar heb je altijd maar 1 keer in de 4 weken les? Want dat is vrij weinig. En zoals je zegt: je loopt dan steeds weer tegen problemen aan.

Ik had laatst ook 4 weken geen les meer gehad. Ik heb normaal om de
2 weken les (omdat mijn zusje en ik niet meer samen les hebben, maar allebei prive. En dan doen we allebei om de week). En mijn les was toen eigelijk toen er vrijdag zoveel sneeuw lag. En dat moest toen ook weer 2 weken uitgesteld worden (ik kan op geen andere dag of tijd, omdat ik op lokatie moet en die vrouw alleen 's ochtends les geeft). Nou, verschrikkelijk om zo lang geen les te hebben. Ik liep ook best wel vast.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:18

Ik rij dan wel dressuur maar ik zet een stapje terug. Ik ga bijv. aan mijn overgangen werken of ik begin met de dingen te verbeteren die normaal al goed gaan.
Als de spanning en frustratie eraf is, lukken de moeilijker dingen vaak al een stuk beter.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:13

ik heb al 2 jaar geen les meer en ik ga vooruit, heb al 3 winstpunten in de B gehaald.... de training gaat ook goed. heeft een goede aanleuning loopt soepel en zet haar achterhand er al redelijk onder. Wat helpt is af en toe zelf in te denken wat je instructrise zou zeggen. achterover zitten, hakken laag enzovoort.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:34

Ik heb helaas niet zo vaak les als ik graag zou willen, en wat mij lekker helpt is de lessen die ik dan heb, op video zetten. Ik kijk ze regelmatig terug, zodat ik daar weer inspiratie uit kan halen. Heerlijk!
Misschien voor jou ook goed te doen?

KellyenXena

Re: geen les, gaat slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:47

Niet dat het heel verstandig is,maar ik heb al ruim 3 jaar geen les. Mijn paard van zadelmak naar Z gereden.
Vaak is het zo dat je niet consequent genoeg bent voor jezelf en meer 'pikt' dan je zou doen als er iemand les staat te geven.
Jezelf een flinke schop onder de kont geven en consequent zijn dus.Of weer les gaan nemen

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:07

Ik heb maar één keer in de maand springles en meer hebben ze ook niet nodig. Het gaat super zo. Sommige mensen hebben minder les dan anderen, maar de paardjes lopen super. Dit is wel afhankelijk van wel niveau je rijdt natuurlijk.
Wanneer je merkt dat het niet goed meer gaat, dan ga je toch weer wat meer lessen?

omaxje

Re: geen les, gaat slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:29

x-tra consequent zijn op jezelf, en trainen wat je nog van de les weet!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:39

Tijdelijk dipjes kun je oplossen door andere dingen te gaan doen, je hoeft niet perse te gaan rijden om je paard de beweging te kunnen geven. Het is de afgelopen tijd ook erg slecht weer geweest en de accomodatie is niet overal even goed om te blijven doortrainen, ook dan moet je wat anders verzinnen.
Ik zou als ik jou was toch kijken of ik ergens les kan krijgen, in de tussentijd niet de dingen op blijven zoeken waar je problemen mee hebt, maar verkeerd aanspringen en niet willen wijken duidt op stijfheid van je paard en daar zou je aan kunnen werken. Lenig maken van je paard na goed warmrijden op de kant waar hij wel loslaat en wel ontspannen is, is het beste wat je nu kunt doen. Maar ga het probleem niet ontlopen door te gaan springen of buitenritten te gaan maken, want daar los je het niet mee op.