halthouden of opvangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ester

halthouden of opvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:25

hallo,

Ik heb erg problemen met het opvangen of halthouden.
Wanneer ik wil opvangen of halthouden ga ik helemaal voorover leunen en duw ik mijn benen weg van mijn paard.

hebben jullie tips om dit af leren?
er zijn ook mensen die zeggen dat ik tijdens het opvangen toch moet blijven duwen met mijn kuiten. maar dat lukt helemaal niet

groetjes

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:15

Probeer goed rechtop te blijven zitten, dit kan je doen door goed recht vooruit te kijken, en jezelf lang te maken. Probeer een aantal meter voor het punt waar je wilt halthouden een ophouding te maken zodat je paard weet wat er komen gaat, ga daarna lang zitten, maak je zwaar, en blijf vooruit kijken(duw eventueel je borst íets naar voren). Je paard komt dan waarschijnlijk voor een groot deel al op je zit terug, en je andere deel is dan je teugelhulp. Je benen afsteken heb ik niet echt trucjes voor, gewoon niet doen dus

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:33

En ga ook veel schijnovergangen rijden, als je dan weer vooruit wilt (in een overgang terug) moet je je been weer aanleggen. Zo kan je misschien jezelf er een beetje aan helpen herinneren. Verder moet je proberen de overgang niet te snel te willen maken, neem er rustig de tijd voor. Probeer het paard op zit en stem terug te rijden en verander verder niets aan je bovenlichaam of onderbenen. Succes ermee