Ik reed voor de eerste keer in de achterbak van de manege.. We rijden normaal altijd buiten met de ponyclub..
Maar omdat t weer nu zo slecht word zijn we binnen gaan rijden.
Maar voor winnetou dus de eerste keer in de achterbak, Dus dat was vreemd voor m, En hij was al vreselijk gespannen.
Ik heb winnetou daarbij nog niet zo lang zoals de meeste wel weten,
En toen moesten we zonder beugels gaan rijden. En lichtrijden.
Heb ik geen problemen mee.. Maar de vorige keer buiten moest ik de beugels over zn Nek leggen.. Dat was Bokken steigeren en gek doen..
Nouja toen moest ik mn beugels gewoon laten hangen..
Ging wel iets beter.. Maar hij werd er zo opgefokt van..
Maarja nu moesten we weer zonder beugels.. dus ik zag de bui al hangen omdat ie al zo ontzettend iritant was en gespannen schrok overal van,
Dus ik probeerd het.. En zolang ik bleef doorzitten was er geen probleem, Anders liep ie gelijk onder me uit,,
En als het dan een kwartier is.. zeg ik oke..Proberen kan altijd..
Maarja t duurde de halve les..
Maarnee ik moets blijven lichtrijden zonder beugels..
Nou daarna mochten we weer met beugels.. wat deed winnetou..
Hij liep door mijn been heen.. Ging helemaal zn eigen spannen.. Heel de tijd uit zn eige aandraven..
Hij wou zn hooffd Helemaaal niet mee rlaten zakken. Waar ik zo lang mee bezig ben geweest dat ie mijn hand ging volgen..
Zo ook andere kinderen van de les..
Een pony van een jongetje van 10 jaar.. Welsh B Super snel. kan m gewoon al niet makkelijk houden..|
Tja dan denk ik.. Ben je dan wel verantwoord bezig?..
En ik weet dat je een stabielere zit krijgt enz.. Maar.. Is dit dan wel de goede manier?..
In mijn ogen:
Punt 1= Vreemde omgeving..
punt 2= Paard is al ontzettend gespannen..
punt 3= Als je ziet dat het ECHT niet gaat.. Tja moet je dan doorgaan?..
punt 4= Waarom 3 kwartier en niet een kwartiertje? En dan zo verdelen per les af en toe proberen
En zo kan ik nog wel ffe doorgaan..
Ik heb nu iig t idee dat ik weer opnieuw kan beginnen..
Wat vinden jullie hier nu van??..
.
..Net of ze niks anders kan bedenken!
lijkt me wel het beste
.