Zonder beugels = histerisch?....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

louskeh

Zonder beugels = histerisch?....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 22:42

Nouja.. Naa aanleiding van de les van vandaag..

Ik reed voor de eerste keer in de achterbak van de manege.. We rijden normaal altijd buiten met de ponyclub..
Maar omdat t weer nu zo slecht word zijn we binnen gaan rijden.

Maar voor winnetou dus de eerste keer in de achterbak, Dus dat was vreemd voor m, En hij was al vreselijk gespannen.
Ik heb winnetou daarbij nog niet zo lang zoals de meeste wel weten,
En toen moesten we zonder beugels gaan rijden. En lichtrijden.

Heb ik geen problemen mee.. Maar de vorige keer buiten moest ik de beugels over zn Nek leggen.. Dat was Bokken steigeren en gek doen..
Nouja toen moest ik mn beugels gewoon laten hangen..
Ging wel iets beter.. Maar hij werd er zo opgefokt van..

Maarja nu moesten we weer zonder beugels.. dus ik zag de bui al hangen omdat ie al zo ontzettend iritant was en gespannen schrok overal van,
Dus ik probeerd het.. En zolang ik bleef doorzitten was er geen probleem, Anders liep ie gelijk onder me uit,,
En als het dan een kwartier is.. zeg ik oke..Proberen kan altijd..
Maarja t duurde de halve les..
Maarnee ik moets blijven lichtrijden zonder beugels..
Nou daarna mochten we weer met beugels.. wat deed winnetou..
Hij liep door mijn been heen.. Ging helemaal zn eigen spannen.. Heel de tijd uit zn eige aandraven..

Hij wou zn hooffd Helemaaal niet mee rlaten zakken. Waar ik zo lang mee bezig ben geweest dat ie mijn hand ging volgen..

Zo ook andere kinderen van de les..

Een pony van een jongetje van 10 jaar.. Welsh B Super snel. kan m gewoon al niet makkelijk houden..|

Tja dan denk ik.. Ben je dan wel verantwoord bezig?..

En ik weet dat je een stabielere zit krijgt enz.. Maar.. Is dit dan wel de goede manier?..

In mijn ogen:
Punt 1= Vreemde omgeving..
punt 2= Paard is al ontzettend gespannen..
punt 3= Als je ziet dat het ECHT niet gaat.. Tja moet je dan doorgaan?..
punt 4= Waarom 3 kwartier en niet een kwartiertje? En dan zo verdelen per les af en toe proberen

En zo kan ik nog wel ffe doorgaan..
Ik heb nu iig t idee dat ik weer opnieuw kan beginnen..

Wat vinden jullie hier nu van??..

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:45

euhm wat ik vooral raar vind is dat je zonder beugels MOEST als je iets niet wilt doen, moet je het niet doen! als het niet goed voelt, moet je er meteen mee kappen!

StalDoorstap

Re: Zonder beugels = histerisch?....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:46

Mocht je dan niet gewoon in stap blijven tot t wat vetrouwder voor m was?

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:50

Sjhaa, opzich snap ik ook niet dat je bij dr lest, ik zal ff geen namen noemen .
Ik heb dr nooit niet gemogen, en haar manier van les geven al helemaal niet..Als je Joey ziet met Smokey, dat beestje is altijd al zo opgefokt..Gaat laatste tijd net wat beter Maar zij moet het weer vern_euken..Want dat is gewoon, je kan zo'n kind geen half uur/3 kwartier zonder beugels laten lichtrijden!
Zo gaan ze het alleenm aar minder leuk vinden..En jij met een pony die je net hebt, dat maakt het er ook niet allemaal beter op zo..

Als je bij martine lest gaat het altijd goed, en ga je steeds meer vooruit..Maar met die lessen van haar ga je eigenljik alleenm aar achteruit tot nu toe ofniet?..sowieso..af en toe laat ze die kinderen van een jaar of 10 gewoon een half uur doorzitten, Sorry hoor..Maar dat vind ik geen lesgeven ..Net of ze niks anders kan bedenken!

Ik hoop dat het snel weer goed gaat met Winny, het ging net zo goed..en dan nu dit!

Misschien moet ze eerst zelf eens les gaan nemen weer? lijkt me wel het beste .

*hooptstiekem dat ze hier op bokt zit, Sorry hoor..

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 23:04

@ Bali : Jaa idd maar ik zei dat ik ging stappen omdat ie zo gespannen was.. maar dat mocht niet.. Ze zei:
Kom op niet zeuren gewoon ff door gaan!!

@ Natasha Wat ik zeg.. Nee dat mag niet neit zeuren..
Tegen somige werd ze echt boos dat ze door gingen zitten..
Dus mOest gewoon doorgaan en niet zeuren..

En Shirley Jaa.. Ik weet t maar ik kan niet bij Martine omdat er 2 zeuren persee bij Martine willen rijden.. Maargoed..

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:48

Als je nu weer helemaal over nieuw moet beginnen is het dan wel haar schuld.
als je paard er van opgefokt word, oke als je een paard hebt dat wel beetje opgefokt kan raken maar verder niet echt gek doet en daarna wel normaal reageert kan je denk wel door zetten.
maar dat je paard niks meer wil doen en als je gelijk opnieuw moet beginnen, is toch ook duidelijk een teken dat ie er niet aan is gewend. dus is 3 kwartier zonder beugels al te lang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:54

Ik vraag me af of zonder beugels licht rijden wel zo'n goede oefening is? je moet namelijk je knieën klemmen om dat te kunnen.Terwijl je eigenlijk juist heel licht moet rijden.ik bedoel met een onafhankelijke zit.Als je dat normaal ook doet is het niet raar dat je pony opeens paniekerig reageert op de druk,dus dan willen ze onder je uit rennen.Snap je een beetje wat ik bedoel?

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 23:58

@ Silvana ik snap je.. Maar het was meer de beugels.. En ja tuurlijk af en toe als ie schrok moest ik klemmen om erop te kunne blijven zitte,
En aangezien die nogal wat keren schrok.. Tjaa..
Maar naar mijn idee.. Als je ziet dat het niet goed gaat.. Zouden jullie dan niet stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:05

Ja ,ik stop.Ik zou bv de beugels over zijn nek leggen twee ,drie ,stappen doen, belonen en stoppen.Mijn paard vind trouwens de beugels over haar nek ook vervelend dus zelf haal ik ze er altijd helemaal af als ik zonder beugels rij.Maar dat is natuurlijk moeilijk in de les.
Ik vind trouwens dat jij als eigenaar meestal wel weet wat het beste is voor je paardje en als jou gevoel zegt "ik ben verkeerd bezig" moet je gewoon stoppen.

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 14:28

Ja idd maar ze was al sjagie.. Dus als ik zei ik doe het neit want het gaat niet zou ze gezegt hebben dat ik dan maar uit de les moest gaan..
Maarja dat dan de volgende keer maar..

Beugels laten bengelen ging einglijk veel beter..
De eerste keer ( toen we nog buiten reden) Moesten we ook zonder beugels( ze doet t ook heel vaak eingelijk)..
Maar toen moest ik de beugels over zn nek leggen toen werd ie echt helemaal gek..

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 14:34

Als het echt gekkenwerk is zou ik er ook mee stoppen. Dan maar de les uitgestuurd worden, maar van zo'n les wordt je ook niets wijzer.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:57

Nee idd, je moet toch niets doen wat je niet wilt?

Oké, je kan best wel eens wat aanmoediging geven van probeer het nog een keer, of nog even langer. Maar zoals ik dit lees .

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:09

jaa idd.. dat zei ik ookal, Maar ze probeerd je niet te verbeteren zo..
Ze probeerd je dwars te zitten..
maar zoiets doe ik ook echt niet meer hoor..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:20

Dan zou het bij mij vlug gedaan zijn...
Ik zou niet meer bij haar gaan lessen.

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 23:02

jaa idd.. alleen zei heeft de enige beschikbare les van de ponyclub..:S
Ik reed eingelijk bij MArtine en Nou mog ik daar niet meer rijden omdat er 2 andere persee niet bij deze wouden..
Terwijl ik als eerste had egzegt dat ik niet bij haar wou rijden al toen ze kwam.. :S Maahja.. Ik ga toch naar de rijvereniging..
En ik moet wel vrienden blijven met hun Want ik doe instructeurscursus duss..
Dat hebben hun voor mij gedaan zodat ik les kan gaan geven voor hun..

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 02:35

SSSSSSSSSttt dan hier in t openbaar Loutje.

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 15:00

Natasha schreef:

Huh watte (a)?...

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:54

louskeh schreef:
Natasha schreef:

Huh watte (a)?...

Ze bedoeld denk ik dat je daar hier niet over moet praten ofzo ..Omdat daalk anders die instructeurscursus niet meer door gaat
Maaaar ik geloof dat ze *** allemaal best wel beu zijn .

Maaikelove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:58

Tis best logisch dat je paardje vervelend word van die beugels, heel de tijd dat geslinger tegen zn buik.. Anders haal je de volgende keer toch de beugels eraf? Net zo makkelijk..

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:02

Ik vind het persoonlijk geen goed idee om je onafhankelijke zit te gaan oefenen op een paard dat erg gespannen is! Dan kan je toch nooit goed zitten en je paard raakt er nog eens gestresst van met alle mogelijke gevolgen van dien. Helemaal in een groep, als er eentje vandoor gaat volgen er vaak meer en dan heb je 10 kinderen zonder beugels op stuiterende ponies!

Niet mijn idee dus...

Ik vind dat als jij aangeeft dat je hier grote moeite mee hebt omdat je bijvoorbeeld het idee hebt dat je je pony erg stoort en gestresst maakt dat ze daar begrip voor moet hebben. Misschien kan je haar beloven dat je het thuis wel gaat oefenen en zodra je pony in de les ontspannen is dat je het dan wel wilt doen?

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:13

Jaa idd..
Ik doe het ook gewoon niet meer..
Nu snap ik t natasha..
Maarehm ze hebben toch al betaald dus (a)

Troeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:41

Nou, het meeste is al gezegd, maar als je pony de beugels over de nek vervelend vind...kan je ze dan niet gekruist op het zadel leggen.
ff zoeken hoe ze precies moeten liggen en dan heb je er geen last van.
De beugelriem dus niet onder je bil, maar onder het bovenbeen, zo deed ik het altijd.
Want de beugels laten bungelen of over de nek vind ik ook erg irritant

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:58

Tja, ik durf er eigenlijk niet over te oordelen. Ik zou zeggen vraag haar naar haar redenatie, waarom ze dit zo wilde. En dan niet in de les als reactie: ´ja maar, ja maar....!´. Maar dan echt er rustig de tijd voor nemen om te vragen waarom ze dat vindt op dat moment. Kan ze je op dat moment niet overtuigen van het nut, dan is het makkelijk. Gewoon niet lessen in het vervolg bij haar.

Dat de omgeving toevallig voor jouw paard anders is, tja. Dat kan gebeuren maar zulke zitlessen zijn in mijn ogen nooit echt favoriet want hoe dan ook zo ontzettend vermoeiend! Dus als de eerste zomaar mag gaan stappen, dan verzint de rest ook snel genoeg een excuus om ook er onderuit te komen.

Ik snap het standpunt wel een beetje, maar ook die van jouw. En hoe alles verliep enzo weet ik nie, want ik was er niet bij dus durf er verder niets over te zeggen.

Wel jammer dat je dus niet tevreden kan zijn over de manier waarop ze je les geven. Misschien toch maar weer eens aankaarten dat je van een ander les wilt, je hoeft niet gelijk te zeuren maar mag het ze wel duidelijk maken. Wie weet kan er nog geregeld worden dat je in een andere les komt ofzo. Proberen kan altijd.

louskeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 15:38

Bienotje schreef:
Tja, ik durf er eigenlijk niet over te oordelen. Ik zou zeggen vraag haar naar haar redenatie, waarom ze dit zo wilde. En dan niet in de les als reactie: ´ja maar, ja maar....!´. Maar dan echt er rustig de tijd voor nemen om te vragen waarom ze dat vindt op dat moment. Kan ze je op dat moment niet overtuigen van het nut, dan is het makkelijk. Gewoon niet lessen in het vervolg bij haar.

Dat de omgeving toevallig voor jouw paard anders is, tja. Dat kan gebeuren maar zulke zitlessen zijn in mijn ogen nooit echt favoriet want hoe dan ook zo ontzettend vermoeiend! Dus als de eerste zomaar mag gaan stappen, dan verzint de rest ook snel genoeg een excuus om ook er onderuit te komen.

Ik snap het standpunt wel een beetje, maar ook die van jouw. En hoe alles verliep enzo weet ik nie, want ik was er niet bij dus durf er verder niets over te zeggen.

Wel jammer dat je dus niet tevreden kan zijn over de manier waarop ze je les geven. Misschien toch maar weer eens aankaarten dat je van een ander les wilt, je hoeft niet gelijk te zeuren maar mag het ze wel duidelijk maken. Wie weet kan er nog geregeld worden dat je in een andere les komt ofzo. Proberen kan altijd.

jaa idd ik snap heel goed wat je bedoelt..
Ik vind ook niet dat zonder beugels Slecht is ofzo..
Maar na mijn idee als het niet gaat tja.. Waarom zou ik dan door gaan tot t wel gaat,

En die vrouw waar ik eerst les van kreeg heeft ookal commentaar gemaakt.. OMdat ze met mij net op t gopede pad was en verbetering zag.
En dat had ze bij somige andere niet.( die niet bij haar reden eerst)
Dus wat de bedoeling was dat ik nu bij die andere zat..
Maarja ze zeggen gewoon tja t kan nu eenmaal niet anders..

xxRavernaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:02

Als je zelf er niet achter staat moet je het niet doen. Wat gaat ze doen ze kan je niet tot iets verplichten.