bovenlichaam stil houden en vuisten maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

bovenlichaam stil houden en vuisten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:43

Ik had gister mijn eerste les na een jaar of zes op de manege. Ik rij zo'n drie vier keer per week op mijn verzorgpaard en dat gaat goed, maar ik wilde wat meer aan mijn houding werken en weer wat andere paarden rijden.
Nu reed is dus op een ander paard en het ging helemaal niet lekker. Het paard was smal terwijl ik een forse, grote tinker gewend ben met grote passen. In draf had ik het gevoel dat dat dat paard 4 passen zetten in wat mijn verzorgpaard in 1 pas doet. Met lichtrijden was ik dus binnen no time buiten adem. Verder vond de instructrice dat ik mijn handen te veel mee bewoog met hat paard en de teugels te los vast had. Ik moest dus minder lief voor het paard zijn.
In galop bewoog ik mijn bovenlichaam te veel mee terwijl het meer uit mijn bekken moest komen. Mijn zit was wel onafhankelijk en daar hoefde ik niks aan te veranderen. Later die dag reed ik mijn verzorgpaard en merkte ik gelijk dat ik daar mijn handen wel gewoon stil hield en mijn bovenlichaam stil, ik kon dus niet veel oefenen...
Maar nu wil ik wel dat ik volgende week aan deze punten in de les kan werken dus hebben jullie tips? Wat moet ik me bijvoorbeeld voortstellen bij mijn bekken bewegen?
Het kan zijn doordat ik vrij gespannen zat omdat de bak veel kleiner is dan ik gewend ben en er veel diepe plassen lagen en ik ben altijd bang dat een paard gaat glijden dan maar ik vind het toch vervelend als ik een erg bewegenlijk bovenlichaam heb

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:10

met je bekken bewegen.. haha dat is grappig ik kan daar namelijk niks van. Je moet dan alleen met je bekken naar voren en terug.. dus dat deel tussen je bovenbenen en je buik.. Tis echt moeilijk, maar ga maar is staand oefenen

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:12

Bijv.:Buikspieren aanspannen. Met ogen dicht gaan rijden en de beweging leren voelen. Oefeningen gaan doen zoals je teugels loslaten en je armen af laten hangen en rondjes draaien, zonder beugels rijden. Op die manier ga je meer alle lichaamsdelen onafzonderlijk van elkaar gebruiken.

Innaldo

Re: bovenlichaam stil houden en vuisten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 17:29

Ik denk dat je misschien ook wel een beetje aan het paard moet wennen. Zodra je wat meer gewend bent aan de gangen dan zal het misschien ook wel iets beter worden?