opwaardse galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

opwaardse galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 19:33

ik wil proberen dat mijn paard iets meer opwaards galoppeerd
( dus dat hij meer met zijn voorhand van de grond komt en niet zo plat ) heb ik het dan juist da ik er gewoon voor moet zorgen dat zijn achterhand er meer onder komt ?

De soorten van oef weet ik daarvoor maar zou ik dat ongveer tegen de zomer kunnen krijgen als ik ong 3 keer in de week rij ?

kus Lynn

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:08

Opwaarts galopperen is eigenlijk dat je paard meer omhoog moet gaan springen dan naar voren.
Wanneer je paard te inactief galoppeert, moet je idd de achterhand er meer onder rijden. Wanneer je paard wel actief galoppeert maar naar voren springt ipv omhoog zul je hem met ophoudingen duidelijk moeten maken dat hij omhoog moet ipv naar voren, anders rij je alleen maar harder en harder

Of jij dat van de zomer kan, hangt af van hoe je nu rijdt en of je goede begeleiding hebt die je ermee kan helpen

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:14

oei oei of ik goed rij .... momenteel 2 wedstrijden in de L1 gereden momenteel 12 winstpunten denk ik
en begeleiding ik krijg 2x per week prive les van iemand die ik vertrouw en naar mijn mening ook goed les geeft ....

bedankt voor de reactie

Lynn

ohja ik dnek dat hij ook wel actief genoeg is , soms iets te :y

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 17:08

maar ik vind dat hij vrij plat loopt ... soms sleept hij zijn benen precies over de grond , moet k dan balkjes lopen of .....

Romy18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:15

Ik denk dat het een kwestie is van meer verzamelen zodat je paard meer gaat ´zitten´ achter en van voor dus meer omhoog komt iets meer opsluiten van voor door een ophouding te maken en en dan aanvullen met je been zou het probleem op moeten lossen. Als hij de draf ook zo vlak is en cavaletti´s (blakjes die iets hoger liggen) draven ook erg goed.
greetz