niet recht tijdens wijken ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deborahtjuh

niet recht tijdens wijken ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 22:02

Hallo,
Ik weet van mijn paardje dat ze perfect kan wijken.
Alleen krijg ik haar maar niet recht tijdens die oefening.
Haar achterhand komt zowat achter haar hoofd ipv recht achter haar schouder ...
Ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is dat jullie mij tips kunnen geven ....

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:03

je paard màg volgens mij ook niet recht lopen in wijken voor het been! de voorhand van het paard moet eerst gaan in die oefening en dan pas komt de achterhand. Zie wel dat de achterhand er niet achteraan huppelt maar dat ze er wel onder komt

Saskia_

Re: niet recht tijdens wijken ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:07

Misschien zou een foto het duidelijker maken ?

Want ik snap hem niet helemaal namelijk

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:07

heb ongeveer gezocht op een tekening hoe je het kon zien hoe het moest. Hier op de foto zie je dat de voorhand eerst gaat bij het wijken voor de kuit, de achterhand mag dus niet eerst bij het wijken.. hopelijk maak ik het hier wat duidelijker mee

Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:29

de mijne probeert bij het wijken, haar schouder eruit te gooien, dus eerst haar schouder en dan de rest, dat maakt het makkelijker, ben dus druk bezig om haar evenwijdig van de hoefslag te laten wijken. het moet niet kaarsrecht zijn, maar ook niet dat ze schuin gaan wijken. op het plaatje is het namelijk maar een hele lichte buiging.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:45

natuurlijk moet de voorhand en de achterhand niet veel verschillen maar de voorhand hoort wel eerst te komen

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:01

Veel oefenen op schouderbinnenwaarts, travers en renvers. Het hoeft niet recht, maar het moet wel een geheel zijn

OranVera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:06

ik heb zelf dit probleem ook. Maar bij mij neemt mijn paard zijn achterhand helemaal niet mee. Dus dan komen we uiteindelijk heel raar terecht. Dan moet ik van mijn instructise als we bv. naar links gaan dan de linkerteugel tegen zijn hals aanhouden.. Zo gaat zijn voorhand niet te snel en dan gaan de voorhand en achterhand tegelijk.